fredag 21 september 2012

En serenad till hösten

Ett par vilsna, men vackra fjärilar flyr den kyliga höstluften. Det sprakar och gnistrar av naturens egen färgexplosion. Torra löv knastrar under stövlarna samtidigt som grönska ännu lever och frodas. Hösten är en härlig årstid och jag gillar när kvällarna blir mörka, luften klar och kylig. Synd bara att sommaren inte var direkt ångande varm, det hade gjort hösten ännu härligare.


För att fira in hösten har jag gjort en höstig LO till Kristinas inspirationsblogg. Se så läckra designarken från Bo Bunny är! De vackra träfigurerna från Kaisercraft är också en favorit i mina pysselgömmor. På LO:n har jag valt att embossa dem i Ruby red för att matcha de snygga arken. Varmt välkommen att läsa mer om det härliga materialet från Kristinas Scrapbookingbutik och se fler bilder på LO:n!

14 kommentarer:

  1. MEN JÖSSES såå härlig LO, du är ju otrolig på att få till allt så läckert, vad du än gör ;).
    Ja hösten har sin lilla charm den med, jag älskar hösten speciellt alla härliga färger :)

    TREVLIG HELG!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du! =) Ja, hösten är speciell och vacker, nu hoppas jag bara på en varm och solig höst så att vintern inte känns så lång :)

      Trevlig helg på dig med!

      Kramar

      Radera
  2. Varm och fin LO. Härliga färger :) Önskar dej en trevlig helg.kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket! =D

      Ha en trevlig helg du med!!

      Kramar

      Radera
  3. Jag håller med dig, hösten är såå härligt. Man får mysa med tända ljus eller en brasa och man kan sitta inne och pyssla med gott samvete :)
    Vilken härlig bild! så snyggt med fjärilarna och swirlen i rubyfärgen :)
    Hoppas du får en trevlig helg
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är en skön årstid, man får liksom gå in i en lite långsammare lunk och precis som du säger känns pysslandet helt laglydigt när mörkret börjar ta plats =)

      Varmt tack för dina ord om min LO!!

      Hopaps att du med får en trevlig helg!

      Kramar

      Radera
  4. Skriver du böcker oxå =) Vad fint du skrivit om hösten idag, du skulle nog passa som författare....du får liksom till orden så där fint som man läser i tidningar och böcker!!!
    Ja hösten är mysig, tända ljus och en mysig filt i soffan = inte helt fel!

    Underbar LO du skapat! Fint kort har du använt oxå, du haft fångat upp det färgmässigt väldigt fint och fjärilar kan bara inte bli fel,fniss....superfina är dom!!!
    Underbart härligt med fredag igen. Dottern ska på disco ikväll så då är det till att vara vaken länge tills man vet att hon är i säkert förvar hemma igen så då hoppas jag få till lite pyssel förhoppningsvis =)
    Du får ha en härlig fredagskväll och underbar helg!!
    kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe...jaa när jag var liten ville jag bli författare. Livet tog emellertid en helt annan riktning och nu har jag skjutit på planerna tills att jag går i pension =) Tror inte jag kommer att ha tid då heller, blir nog scrappbooking så länge som händerna är rörliga och ögonen har minsta lilla ledsyn =)

      Skoj att du gillar min LO! Det är så roligt att leka hejvilt med färger ibland och att variera kort och alter med lite LO:s.

      YES, idag är det äntligen fredag!! Aha, disco minsann ;) Jo, då blir det till att vaka lite. Perfekt, då är du ju ändå vaken och komemr att ha full koll på när hon landar hemma igen! :)

      Hoppas att du med får en härlig helg (med mycket pyssel och avkoppling)!

      Kramar

      Radera
  5. Wow, vad mycket fina saker du har gjort sedan jag kikade in sist. Fina ord om hösten har du skrivit. Beundrar de som har talets och skriftens förmåga. Din LO är harmonisk, med en mycket vackert tjej på.

    Gillar även kortet nedan, så roligt med de olika nivåerna.

    Ha nu en riktigt härlig helg--- själv åker jag på kryssning om ett par timmar.

    Kramkram och ta ck för de rara orden inne på min blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh, kryssning minsann!! Låter superskoj, hoppas att det blir en härlig resa!

      Roligt att du gillar LO:n, fotot och min mundiarré (hihihi)! =D

      Kram på dig!

      Radera
  6. jag ser att du oxå har arbetat med Bo bunny i ditt dtpaket.
    Jättefin LO!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar =D Jaa, Bo Bunny är dessutom en av mina favvisar och de här är så snygga! :)

      Radera
  7. Vilken fin LO. Du har verkligen lyckats att få fram alla fina höstfärger. Gillar att du har med fjärilarna. Fin övergång mellan sommar och höst. Swirlsen är ju helt underbara. Vad är det för märke på den diesen?

    Tack för din fina kommentar inne hos mig.
    Ha en trevlig helg!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar! =D ja, fjärilar passar alltid och är så vackra! :)

      Den rödembossade swirlen är en träfigur från Kaisercraft och är helt underbar =) De gröna är faktiskt en del av mönstren i arket, så vackra!

      Ha en trevlig helg du med!

      Kram

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!