tisdag 18 september 2012

Kort med Mumin och fönster

Beställningar med speciella önskemål är verkligen en härlig och utvecklande utmaning! Detta kort är just en sådan utmaning och jag kliade mig i huvudet både länge och väl innan jag fick fart på scrappandet.

Mumintroll har jag inte sett i stämpelformat någonstans, så jag fick helt enkelt googla fram bilder och limma dem på cardstock. Designarken kommer från senaste Creative Clubs månadspaket liksom de söta, vita blommorna.

Förrutom att kortet blev i en helt annan stil än den jag brukar scrappa i, så lärde jag mig också att Cherryl Lynns fönsterdie nog helst föredrar att stansa genom ett lager av cs eller ark. Svor och gormade mer än en gång när jag insåg att dien inte tänkte skära igenom alla lager utan krävde att jag skar med skallpell runt samtliga små fönsterdelar.























Mången och varma tack för ditt besök, ha en härlig tisdag!

8 kommentarer:

  1. Jättesött kort, utmaningar att bita i ger en erfarenhet ;) Tycker du fick fram en fin bild av sagofiguren. Synd att dom inte finns i stämpelform, kanske kommer, lilla Anna finns ju.
    Tack för dina kommentarer i min blogg, det värmer och piggar upp när man inte riktigt orkar komma igång. Allt tar sån tid. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Ja precis, Lilla Anna finns ju =)

      Förstår att det tar tid och att det är frustrerande! Hoppas det blir bättre snart!

      Kramar

      Radera
  2. så fina kort du har gjort, kul att jag hittade din sida..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket, vad kul att du gillar mina alster! =D

      Radera
  3. fy då, det låter jobbigt..........men snyggt blev fönstret efter ditt slit i vart fall =)
    Mumin var ju för söt, tycker du fått upp en jättefin sagovärld på framsidan!!
    Färgerna tycker jag var så fräscha och fina =)
    Du är jättebra på att variera dig med mycket olika stilar tycker jag, mycket utvecklande att få beställningar, superkul tycker jag!
    .....nu har jag en tom toarulle ståendes på mitt pysselbord, haha! Får se när den får ändra skepnad, din var så underbart fin så kan ju bara inte låta bli att testa jag oxå,fniss.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe...jo, jag var lite less ett tag där =D Jepp, superkul med beställningar och ett bra tillfälle att variera sig :)

      Du skriver så mycket snällt, varmt tack till dig!

      JAA, vad kul att du ska till med altring av toarulle, ska bli jättekul att få se resultatet, längtar!!!

      Stor kram

      Radera
    2. Tack, vad snäll du är!! =D

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!