tisdag 25 september 2012

Runt stafflikort

Idag vill jag visa mitt allra första runda stafflikort. Lolita Evie från Tickled Pink Stamps syns i sin böljande klänning och de utstansade detaljerna är inget mindre än kartong från ett övergivet flingpaket! Perfekt till ändamålet och med massor av stadga. Lite för tjockt för vissa dies, men med TH:s tjockare varianter fungerar det utmärkt.

Blommorna i blomsterrabatten är från WOC tillsammans med en bunt kvistar utstansade med stans från Martha Stewart.

Jättekul att du kikade in hos mig, ha en härlig dag!



10 kommentarer:

  1. Perfekt med lite återvinning :) Härligt kort och stämpeln är underbar och härligt färglagd!

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, känns alltid bra med lite miljövänlig scrapbooking och denna bruna kartong var verkligen perfekt till ändamålet =)

      Ha det toppen!

      Kram

      Radera
  2. Snyggt med runt kort till TH:s klocka.Fina dekorationer och färger. Har själv ett kvadratiskt kort med urtavln som jag har en liknande ide´som det här, men inte fått till ännu. Hoppas det är OK för dej att jag färdigställer som jag tänkt, även om det finns likheter. Önskar dej en fortsatt bra dag. kramar bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, jaa, den är så fin TH:s klocka!!

      Hahaha...jamen självklart, kör du bara! Det är ju dessutom omöjligt att undvika likheter mellan våra alster =) Vi kan ju omöjligt veta vad den andre pysslar på med i sin kammare :) Det ska bli jätteroligt att få se ditt kort!!

      Ha en fortsatt bra dag du med!

      Kramar

      Radera
  3. Hej Kristina
    Hoppas att allt är bra med dig.... det verkar som kreativiteten flödar för fullt :) Du har skapat ett underbart kort. Gillar hur du kombinerat klockan och "hängaren" till ett runt kort. Det är så smakfullt allting och din färgläggning, WOW, vad du är duktig!
    Önskar dig en fortsatt fin vecka(här regnar det idag).
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!

      Varmt tack för dina ord, det gör mig så glad att du tycker om mitt runda kort!!

      Jajemänsan, bra med mig och kreativiteten är på topp för närvarande! =D Skulle definitivt behöva mer tid för skapande just nu än den lilla stunden som blir över på kvällarna :)

      Äsch då, regn lät inget vidare! Hoppas att du får lite bättre väder under veckan och att det blir en riktigt toppenvecka!

      Kram på dig!

      Radera
  4. Underbart fint kort!
    Det var jättefint i rund form oxå, jag älskar ju alla varianter av kortvikningar och detta har jag inte heller provat förut, får lägga det på minnet!
    Perfekt med återvinning =)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK så mycket! Jaa, runda kort är superfina och jag vet ju hur mycket du gillar annorlunda kortvikningar :) Klart du ska testa!

      YES, återvinning is the thing! =D

      Kramar

      Radera
  5. Så underbart fint kort! Klockan passar perfekt till den runda formen. Tjejen ger en känsla som från en svunnen tid.. Lite Jane Austen känsla över det..

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack till dig för din fina kommentar! Det har du allt rätt i...Jane Austen - romantik från en svunnen tid med den långa, puffiga kjolen och de snirkliga formerna på det utstansade =)

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!