onsdag 26 september 2012

Stafflikort med älg, pinuppa och en varning

Kortbeställningar är bland det mest utmanade och utvecklande jag vet och på detta kort skulle jakt på både älg och tjejer vara temat!

Jag valde K-Designs Time For Lyrics för att klä kortet och den härliga textstämpeln är också från K-Design. Pinuppan är en stämpel från Bomb Shell. Har använt Promarker med färgen Metallic Gold till hennes bikini. Testar den för första gången och hade helst hoppats på att den skulle släppa igenom linjer på samma sätt som de gamla vanliga pennorna.

Walter The Moose från Magnolia och texten från K-Design är embossade med en särskilt embosspulver från Melt Art som poppar upp lite extra vid upphettningen. Dessutom har jag, tro det eller ej, skaffat mig en embossfön istället för att värma på spishällen. Mycket roligare och smidigare att använda embossfön, så det köpet ångrar jag inte en sekund. Lite trixigt med de extra stora kornen med extra puff, de behöver jag nog öva mycket med.

Varmt tack för ditt besök, ha en utomordentligt bra dag!



6 kommentarer:

  1. Så läckert "jakt"kort :) Snyggt med dämpade färger och passande dekorationer. När jag fick min emb fön i födelsedagspresent för några år sedan, förstod jag inte hur enkelt det kunde vara att embossa och blev överlycklig över den presenten.Önskar dej en bra dag, trots ev regn. Här vräker det ner stundtals. Tack för dina värmande kommentarer i min blogg, kramar bibbi

    SvaraRadera
  2. Jaa, hahahaha...tänk hur det kan vara, jag fnissade förr lite åt detta med embossfön/värmepistol, VAD ihela friden skulle man med det till när spisen funkade lika bra tänkte jag =)

    Tusen tack för dina ord om kortet! :)

    Jo, här är grått också och regnet kommer nog när som helst! Hoppas att du med får en bra dag!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vilket super härligt kort och jag gillar verkligen textstämpeln!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! =D Jaa, den är så fin denna stämpel, söt och rolig på samma gång! :)

      Kramar

      Radera
  4. Läckert kort!
    Det är både tufft och gulligt.
    Kul stämpel och jag gillar dina vimplar.
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket, vad glad jag blir att du gillar mitt kort!! =D Stämpeln är verkligen härlig och vimplar är ju aldrig fel :)

      Ha det gott du med!

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!