torsdag 25 oktober 2012

Blått och brunt till far

Ännu ett farsdagskort och ännu en läckerbit från Tickled Pink Stamps! Denna gång med romantiska vintagetoner och en gnutta steampunk.  


Basen är tjock, skimrande cardstock som jag fyndade på Hobbyboden i stan.
Tyvärr har jag tappat namnet på tillverkaren till designarken med noter och fioler.
Kanterna är färgade med distress ink Walnut Stain.


Promarkers till stämpelmotivet, som alltid.
Kedjan i kopparfärg är utstansad i metallark med en die från Memory Box.
Textstämpeln kommer från K-Design och jag har använt jeansblått embosspulver på Vellum.


De snirkliga hörnen längst upp på kortet är faktiskt från resterna som blev till under Martha Stewarts kantstans Scroll Hearts. Vanligtvis brukar jag svepa ned dem i papperskorgen, men hejdade mig när jag såg hur fina flera av papperbitarna är.


Ha en alldeles underbar dag och varmt tack för ditt besök!

4 kommentarer:

  1. OMG såå läckert manligt kort, åhh hur får du ihop manliga kort såå läckert, jag får ju nästan ångest när jag ska göra manliga kort, men för dig verkar allt vara lätt som en plätt =),ME LIKE

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Men visst är det fantastiskt när man hittar snygga saker bland skräpet och kan använda det = sånt gillar jag!!!
    Tänkte på hur snygga dom var innan jag kom längre ner och såg vad du skrivit =)

    Härligt kort och du är så duktig på det här med färgläggning ska du veta!!
    Vad fräck den dien var med kedjan = habegär,haha!

    Ha en fin torsdagskväll!!

    SvaraRadera
  3. Super flot kort. Herligt motiv.

    SvaraRadera
  4. Åh så underbart snyggt manligt kort!! kram Lotta

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!