torsdag 4 oktober 2012

Eldigt rött till pappa

Bo Bunnys Serenade och Kenny K:s Cabaret i vilt, svart hår och eldigt röda kläder blir perfekt till min pappa! Han gillar färger som syns och som pricken över i:et en stämpel från K-Design. Har stämplat och embossat på en bit vellum med rubinrött embosspulver. de fina blommorna med glitter är från Prima Marketing.

Svart hår är ett övningsprojekt för mig och nu har jag bestämt mig för att sluta undvika det. Lite kognitivt förhållningssätt skadar nog inte, så fler stämpelmotiv med svart hår lär dyka upp framledes. Förhoppningsvis blir de snyggare och snyggare...
Ha en underbar dag och varmt tack för titten!







10 kommentarer:

  1. Hej Kristina
    Vad säger man om detta supercoola kort!?
    WOW WOW WOW!!! Ditt val av mönsterpapper och dekorationer ihop med denna tuffa stämpel är så snyggt.
    Din färgläggning får du högsta betyg av mig, tycker att du målat håret mycket proffsigt, verkligen jättesnyggt!!!
    Vellumet är också en läcker detalj!
    HA en fin dag!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack till dig, vad rolgit att du tycker om kortet! Tack för det du skriver om min färgläggning också! Vellum är mitt favoritunderlag till textstämplar, släpper ju igeonom lite av udnerlaget och det blir en fin effekt tycker jag. =)

      Ha en fin dag du med, kramar!

      Radera
  2. Tufft kort, snyggt med rött o svart :) Snygga dekorationer och din färgläggning på håret gillar jag. Tack för dina värmande ord i min blogg, känns bra en dag som denna. Har du något tips om hur man får ur den röda stansade spellbinders diesen du använt på det här kortet, ur själva diesn när man stansat? Mina går ofta sönder för dom sitter fast så hårt. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och varmt tack för din kommentar! Kul att du gillade det och även håret! =D

      Det är lite trixigt med spellbindern =) Jag är noga med att ta bort alla eventuella pappersrester ur hålen på stansen innan jag sätter igång. Brukar stansa den flera ggr under valsen, utan embossmatta första gångerna, sen med embossmatta en gång och för att ta ut formen använder jag en liten "trubbig nål" som jag försiktigt trycker med på hålen på baksidan. Det funkar också att ta ett extra papper/bit cardstock i "smörgåsen" innan stansning så att trycket blir lite hårdare.

      Kram på dig!

      Radera
  3. Hej vännen!

    WOW, säger jag. Vilken otroligt duktig dotter din far har, detta kortet du gjort till honom är sååå läckert!!
    Håret = gud, vad snyggt det var. Otroligt snyggt med skiftningarna, jag ser fram emot att se mer svarthåriga här inne =)
    Du har satt henne så läckert på den snygga vita spetsen, du är väldigt finurlig och duktig med att placera dina stämpelmotiv snyggt på korten!
    Textstämpeln var fin, tyvärr har jag ingen far kvar i livet men jag tycker så mycket om när man har en fin relation till sina föräldrar och det måste vara väldigt kul att sitta och skapa ett kort till dom.

    Tänk att nästan en hel vecka till har gått, denna helgen får jag allt hålla mig hemma och göra klart här, nu står sy upp gardiner på schemat. Börjar verkligen längta tillbaka till mitt pysselbord...och under tiden får jag hälsa på hos er allihopa =)

    kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar...oj vad du skriver skojigt, jag ler alltid när jag läser vad du skrivit, helt underbart! Du förgyller min dag!! =D

      Aj då, jag beklagar att de inte längre finns i livet! :( Jaa, det är roligt att skapa till sina föräldrar och man känner dem ju så pass väl att korten ofta blir väldigt personliga.

      Aha, gardiner minsann! Så du syr också? Duktiga du, det har jag inte gjort på 20 år :) Förstår att du trånar efter pysselbordet, det gör ju jag hela tiden, även när jag vet att jag får vara där på kvällen efter att sonen nattats =)

      Kramar

      Radera
  4. Läckert kort!
    Snygga färger och detaljer,
    jättefint färglagt.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dina fina ord! De gör mig såå glad =D

      Ha det gott du med!!

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!