lördag 6 oktober 2012

Juläpple i kärlekens tecken


Underbart med lördag, dock mindre ljuvligt med det blåsiga och regniga höstvädret som härskar över vår del av landet idag! Annat var det igår, när jag åkte till Trondheim med tåg tillsammans med mina härliga kollegor. Solen sken, värmde och gav energi, alltmedan vi förlustade oss med nyfångade räkor och en smula shopping! Hittade faktiskt en pappershandel och fick med mig ett par rullar hem samt ett band. Alster med det norska tillskottet i pysselverkstaden kommer framledes, ligger på pysselbordet, men ej fotat ännu.
Idag bloggar jag hos K-Designs med ett saftigt och mumsigt juläpple. Ta en liten titt i K-Designs inspirationsblogg om andan faller på! Då kan ni kika närmare på det ljuvliga desingarket och de fina dekorationerna. Stämpeln kommer från Magnolia och är som vanligt färglagd med mina kära Promarkers.
 
Ha en härlig lördagskväll och varmt tack för besöket!
 
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad kul med en tripp till grannlandet, gissar att du bor på samma sida landet som mig då så att det är hyfsat nära =)
    Kul att du kunde hitta lite scraprelaterat,hihi...ska bli kul att se vad du skapat med det!
    Då har nog jag fått ditt väder idag, här är det en underbar höstdag. Var ute på en kort promenad med dottern förut och det är verkligen vackert ute nu, träd i gul och knallrött = så fint!

    Vad snygg den var som du visar idag!!!
    Åh, är det det nya julpappret från K-design du använt....jag som beställde det igår, jippe vad kul det ska bli att få hem det!!!
    Färgen är så läckert röd, pilen du gjort = så snyggt.
    Måste även säga att det är så stiligt att du tagit kortet ute, stenarna gör att hela din bild blir otroligt läcker och fin =)

    Själv har jag rensat, rensat och rensat idag. Har i och för sig gjort det konstant tycker jag de sista åren men ändå funkar det att rensa ändå .....shopoholic, jag........neeeee inte alls,haha!
    Idag var det alla ljuslyktor som låg pyrt till, älskar sådana så nu fick det rensas lite så jag "måste" köpa lite nya,hihi.

    Önskar dig en mysig lördagkväll i ditt höstiga väder!
    kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh, låter som om du hade en underbar höstdag igår! Här regnar det idag också, men å andra sidan blir det mera gjort inomhus såna dagar :) Jaa, ganska nära härifrån till Trondheim och grannlandet, ca 3 timmar med bil och 4 med tåg.

      Skönt att rensa, det går snabbt att fylla på hemma. Hehehe, precis - rensa så att man får plats med mera! =)

      Yse, det är det nya jularket från K-design, så snyggt att man kan äta upp det ;) Ska bli kul att se vad du hittar på med det!! Fota ute är det bästa, tyvärr börjar det bli svårare och svårare, snart har vi mörkt större delen av dynet :(

      Tusen tack för alla dina ord hos mig, de piggar upp ska du veta! Ha en skön söndag och hoppas ni får vackert väder idag med!

      Kramar

      Radera
  2. Åh vilket fint äpple du har skapat.. Underbart papper och Superfina dekorationer. Gillar att du använt vellum att stämpla texten på.. Stämpeln passade ju perfekt till detta. Roligt när man kan använda stämplarna till olika ändamål..

    Roligt att åka iväg på resa till grannlandet.. Vi har haft en underbart fin höstdag här idag.. Har varit ute och gått, barnen har hoppat studsmatta och gungat. Härligt att ta vara på dessa dagar. Tyvärr blir pysslet lidande, hos mig. Känns som att det är mycket förändringar i livet just nu. Så hinner inte riktigt med allt.. Men som tur är så går det ju ta fram när tid finns..

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meeen vad härligt det låter, en skön dag i det vackra höstvädret!! Här blir det till att vara inomhus idag också, grått och regnigt idag igen!

      Hoppas att du snart får tid till pyssel igen!

      Tack så mycket för dina ord om äppelkortet, jätteroligt att du tycker om det! =D

      Ha en fortsatt trevlig helg du med!

      Kramar

      Radera
  3. Wow vilket läckert äpple! Vilken kul idé för dessa läckra papper :) Måste jag komma ihåg när jag sitter där o pysslar :) Köpte en hel bunt för nån vecka sen när jag var på Stockholm city scrap, som bara ligger och skriker på mig :D
    Det är otroligt skönt att det är helg. Idag har det varit en underbart solig höstdag, så härligt. Tyvärr har jag inte kunnat varit ute så mycket då vi varit på dop. Imorgon ska jag se om jag inte får lite tid i pysselhörnan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och man kanske ska skriva färdigt innan man publicerar :)
      Ha en superduper helg
      Kramis

      Radera
    2. Lyckliga du som varit på Sthlm City Scrap!!! Aha, så då har du ett gäng med dessa otroliga ark hemma, ska bli så skoj att få se vad du scrappar med dem!! =D

      Mysigt med dop, men förstår att du inte hunnit så mycket annat då! :) Idag blir det kanske andra bullar får vi hoppas ;)

      Ha en skön söndag!

      Kramar

      Radera
  4. Mumsigt sött äpple, fina papper och sött med charmsen. Kul med en utflykt i slutet av en arbetsvecka o till Trondheim är ju inte fel. Har varit där som ung o det är en mysig stad. Önskar dej en fortsatt trevlig helg. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket, kul att du tycker om äpplet! =D Jaa, det var riktigt avkopplande att få åka bort över dagen, känns nästan som långhelg =) Såå vackert i Trondheim, en riktigt trevlig stad!

      Ha en fortsatt trevlig helg du med!

      Kramar

      Radera
  5. Så himla snyggt och ser så himla läckert ut!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!