onsdag 24 oktober 2012

Julkort med Maja Design och Tilda

Vindarna viner och tjuter utanför, det är becksvart och ännu lyser snön med sin frånvaro. Kanske inte de bästa förutsättningarna för att hitta julinspiration, men idag vill jag bjuda på ett julkort i rött och blått. 


Det fina designarket med tommtar och nissar hittade jag i fjoårets jularkssamling. Kanterna är färgade med distress ink för att fånga upp de röda detaljerna.


Den söta Tildan är från Magnolias julkollektion och färglagd med Promarkers.
Hon har glittrats till på vingar och strumpor med Snow Writer.

Textstämpeln är från K-Design och är mitt eget rim.
Känns jätteroligt att använda en text jag själv hittat på. Texten är embossad med jeansblått pulver.
Den söta rosetten är från Kristinas Scrapbooking och den stora, röda blomman från K-Design.




Hoppas att du får en mysig dag, kul att du tittade in!

7 kommentarer:

  1. Snygg färgkombo! Söt Tilda och fina dekorationer till, blomman gillar jag. Kul att få använda egen textstämpel och den här är så passande i juletid :) Snyggt med blåembossad. Embossing är något som kommit i skymmundan igen, det går upp o ner. Här är en grå dag, men utan regn o det ska bli runt 7 grader, men kylan o halkan är på väg.Önskar dej en bra dag. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! =D

      Jaa, så roligt med textstämpeln, roligt att du gillar den!

      Jo, så är det nog med embossing, men jag har pippi på det just nu, särskilt efter att jag skaffade fönen =) Men den funkar inte så bra på grovkornigt för mig, kornen blåser liksom bort innan de hinner smälta, hahaha =)

      Jaså, grått och murrigt hos dig också? Skönt att det inte regnar då iaf. Uppehåll här med och en blå himmel skymtar fram, känns underbart!

      Hoppas att du med får en bra dag!

      Kramar

      Radera
  2. Hejsan Kristina,
    men vad fint det blev med rött och blått, såå fint du färglagt söta Tilda och vilken härlig text, ME LIKE :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig och tack för din fina kommentar! =d

      Rött och blått är faktiskt inte så tokiga tillsammans, som lingon och blåbär ungefär :) Jag minns att du hade en sån kombo inne hos dig tidigare och jag var mäkta imponerad!

      Kramar

      Radera
  3. Det förstår jag verkligen att det måste vara superkul att använda en stämpel man gjort själv =)
    Supermysigt julkort, maffig och fin röd blomma tillsammans med det gröna!
    Ja lite snö hade jag hellre tagit än det regn som kommit nu ikväll, så tråkigt.
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  4. Så fint julkort du har gjort, och riktigt läckert med äpplena...var in och kollade på dina tips och mallar så gulligt att du delar med dig, såg några som jag ska prova...
    ha en bra vecka
    kram
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Vilket sött julkort! Jag gillar verkligen din textstämpel!!! Lilla Tilda är sååå fint färglagd, super mysigt kort!!!
    Kram!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!