måndag 15 oktober 2012

Julkort med Sexy Elf

 Ibland skapar jag kort av den enkla anledningen att jag vill testa nytt material, full av iver men totalt planlös. Detta är ett sådant kort och här är det stjärn- och molndies, Snow Writer, stämpel från Kenny K samt en härlig julstämpel från K-Design som lockade och pockade.

Molen från Memory Box skall föreställa snödrivor och det blev perfekt att applicera Snow Writer längs kanterna på dem (och på tomtenissans pälsdetaljer). Är jättenöjd med den och kommer antagligen att klämma ur tuben rätt snabbt!

Måndag igen och den snö som utlovats under gårdagen uteblev. Några säger att den kunde urskiljas i det regn som föll. Vad mig anbelangar så får snön gärna lysa med sin frånvaro ett bra tag till.

Varmt tack för ditt besök, ha en utomordentlig måndag!



15 kommentarer:

  1. Alldeles för länge sedan jag kikat in här. Dagarna går så jag hänger inte alls med :) Och vad mycket fint och läckert du har här. Gillar allt! Härligt julkort detta :) Verkligen var sak på rätt plats. Smart användning av molnen :)

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, skoj att du gillar mitt molniga julkort! =D

      Jätteroligt att du kikade in också! Man hinner faktiskt inte med att besöka alla som man önskar alltid =)

      Ha det toppen, kram!

      Radera
  2. Sikke et herligt motiv. Flot kort.

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilket läckert kort! Så himla bra det blev med molnen, och tomtetjejen är ju alldeles, alldeles uuunderbaaar!!
    Ja, snön får gärna vänta, men det kunde ju vara lite sparsamt med regnet också! Här fullkomligt öser det ner....
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så många snälla och uppmuntrande ord, tack så mycket! :D Jaa, hon är så läcker, hon kommer nog att få vara med på många av mina julkort i år =)

      Äsch då, tråkigt med regn :( Här är bara grått, inga droppar faller ännu.

      Kramar

      Radera
  4. Läckert rött o juligt kort :) och läckert motiv med passande text. Här kommer det vara en varm vecka, runt +8
    med blandat regn, sol o molnigt. Kommer nog dröja lite till med snön.kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, vilken skön temperatur, låter lite som en våg av "brittsommar" kanske, skönt! :) Jaa, jag hoppas verkligen snön hålelr sig undan ett tag till ;)

      Roligt att du tycker om julkortet! =D

      Kramar

      Radera
  5. Så tufft och läckert kort, KANON SNYGGT. Du har färglagt stämplen så snyggt!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, tack för dina fina ord! =D

      Kramar

      Radera
  6. Vilket läckert kort!!! Så snygga detaljer och stämpeln är såå fint målad.
    Känner igen ditt tillvägagångssätt. :) Gör ofta likadant och här blev ju resultatet kanonbra!!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...skönt att höra att det finns fler som jag ;) Jag är oftast sååå ivrig at tfå testa och experimentera med det nya så jag hinner inte planera kortet eller alstret :) Tack, vad roligt att du tycker om det!

      Kramar

      Radera
  7. Guuud såå snyggt!! Gillar kort med några få färger...Stämpeln var ju supersöt:-)
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!! =D Jaa, det är skönt när det inte blir för rörigt med färger :) Ja, den är så söt denna stämpel =)

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!