tisdag 16 oktober 2012

Receptbok med bevingad Cabaret

Min äldsta och numera universitetsstuderande dotter tjatar febrilt på sin mor om att få en bok med mammas recept. Jättekul att hon gillar mammas mat, men svårt att få tid till projektet att skriva ned hur jag lagar maten. Nu har jag iallafall scrappat iordning själva boken som recepten skall stå i och så småningom skall den väl fyllas med lite recept...

De läckra vingarna är en nyköpt die från Tim Hotz, den fina textstämpeln, arket i grå toner och den supercoola silverskeden kommer från K-Design.

Denna morgon var marken fläckvis pudrad med nyfallen, vit snö och lilla sonen skyndade att riva fram sin nya overall. Snön som kommit är nog bara på ett högst tillfälligt besök, varmare grader väntas.

Kul att du tittade in, ha en underbar dag!




7 kommentarer:

  1. Vilken läcker receptbok! Dottern kommer garanterat bli salig!!!
    Skeden är ju bara sååå fin! Passande text!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack goaste du, blir så glad för dina ord! Jaa, det är verkligen hennes stil också kan man säga, måtte jag nu bara ta mig tid att skriva lite recept i den =D

      Kramar

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Så himla läckert, Kristina!
    Jag vill också ha en sån!! Hi Hi!
    Du är så inspirerande och härlig med allt du gör!
    SNYGGT!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Gokväll!

    Snö............det låter härligt tycker jag =)Här har vi inte sett minsta spår av det än men förhoppningsvis kommer det snart, blir så mycket ljusare av det =)

    Underbart fräck och fin bok du gjort åt din dotter! Så kul att hon efterfrågar dina recept = verkligen ett bevis på att de gillar maten man lagat under alla år!!

    Jag har ju gjort en egen kokbok med mina favoriter för ett antal år sedan och har tänkt göra en till min dotter med. Nu är min dotter ett par år yngre än dig så jag är bara i planeringsstadiet än men det tar ju en tid att fylla en sådan här bok så det är nog snart dax för mig att starta oxå =)
    Stämpeln tycker jag är så häftig och mycket smart och påhittigt av dig att sätta en sked i händerna på henne!!!!
    Textstämpeln var ju superkul och så perfekt till henne!!

    En timma kvar innan det är dax att sjunka ner i soffan och kolla på de galna hollywoodfruarna igen =)
    kram Iffa

    SvaraRadera
  5. Jisses vad snyggt! De där vingarna e ju bara superläckra och vilka härliga färger. Massa fint som du gjort! Kram

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!