måndag 1 oktober 2012

Sparbössa med tänkvärda ord

Min näst äldsta dotter frågade mig en dag om jag kunde köpa en sparbössa till henne. Jag svarade ja, men kom strax på att jag skulle göra en själv. På hennes rum finns många detaljer i rosa och svart, så färgvalet var inte mycket att fundera på. I min låda med saker som skall altras hittade jag en liten, stadig kartong i svart som blev en perfekt bas.

Designarken jag använt är från K-Designs In Colors och textstämpeln kommer också den från K-Design. Min dotter är en väldigt omtänksam tjej som alltid har en hjälpande hand till övers för både familjen och vänner. Därför tyckte jag att stämpeln blev perfekt till hennes sparbössa.

Gigantiska rosor från Panduro blev fina tillsammans med trådtrassel (har ingen aning om vad det egentligen heter) och pärlspröt. Sparbössan fick fötter av stora, svarta pärlor som ursprungligen kommer från min chefs trasiga armband. På sparbössans ovansida syns en läcker liten glasflaska från Tim Holtz som jag fyllt med rosa glitterlim.






















Varmt tack för ditt besök, ha en skön dag!

6 kommentarer:

  1. Perfekta sparade saker som kom till användning. Snyggt blev det också :) Fint papper med fina färger på dekorationerna till. Ha en bra dag. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, vad kul att du gillar den!! =D Jaa, känns alltid så bra att återvinna lite :)

      Ha en bra dag du med!

      Kramar

      Radera
  2. Så härligt snygg sparbössa!
    Gillar de stora rosorna och rosa och svart så himla läckert!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar! =D Jaa, de är så fina de där stora rosorna, svåra att ha på kort, men på sparbössans kant blev de ju kanonbra! Rosa och svart funkar alltid! :)

      Kramar

      Radera
  3. God eftermiddag =)

    Vad fin hennes sparbössa blev, rosa är ju en fantastiskt fin färg. Vilken rolig textstämpel du använt, så sann!!

    Vad kul att du kom på att du kunde göra en istället för att shoppa en färdig! Har själv för längesedan altrat en plåtsparbössa men detta var ju steget fräckare, helt klart!!

    Önskar dig en fin måndagskväll!!
    kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den, tack så mycket för de fina orden!

      Känns jättebra skapa istället för att shoppa (hm, å andra sidan går skapa och shoppa lite hand i hand). Hahahaha, slutar väl snart med att varenda pryl i huset snart är scrappat i papper, vilken syn! =D

      Hoppas att du med hade en fin måndagskväll!

      kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!