tisdag 9 oktober 2012

Steampunk och rockigt

Från gårdagens söta kort med Magnolia kommer idag en ruffigare variant.

Det läckra designarket kommer från BoBunny och har fått glödande kanter med distress ink Fired Brick. Den musikaliska killen i centrum av kortet är från Tickled Pink Stamps.

Kugghjulen är utstansade och embossade i ett kopparfärgat metallark. Bakom dem syns stämplade kugghjul embossade i guldfärgat grovkornigt pulver. Den fina brons-charmen är från K-Design liksom text- och fågelstämplar.

Som ni ser har jag gett mig på svart hår med mina Promarkers igen. Öva, öva, öva...


















Ha en riktigt härlig dag och tack för ditt besök!

6 kommentarer:

  1. Snyggt det blev med motivet sittande i kugghjulet och kugghjul runt omkring. Fin textstämpel. kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Det är så himlans snyggt med kugghjul =)
    Underbart och fräckt kort!!
    jag tycker redan du hittat snitsen till att måla dina svarta hår, jättefint är det tycker jag!!!
    Önskar dig en fin kväll!
    Här är det fullt ös och jagande efter sonen, men ikväll skall mor i huset sjunka ner i soffa och kolla in de galna hollywoodfruarna,hihi.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gullig du är, tack snälla för dina ord om mina svarta hår ;)

      Aha, så du är en av dem som kollar på Hollywoodfruar? Jag har inte själv sett det, men ett par av mina kollegor har berättat så mycket att det känns som om jag också tittat =D Hahahaha, låter roligt med jakten på sonen, men jag kan förstås föreställa mig att det inte enbart var ett rent nöje :)

      Hoppas att du har det gott, kram!

      Radera
  3. Hej Kristina
    Här i Kalmar lyser solen, luften är frisk och allt är helt underbart idag!!!
    Wow så coolt kort med alla de läckra kugghjulen... Du är ju otroligt duktig på att måla svart, håret kan väl knappast bli bättre!? Bilden du valt att måla är också en riktigt läckerbit :)Önskar dig en fin dag! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Vad härligt med härligt höstväder, kan tänka mig att temperaturen är skön också nere hos er! Vackert och klart här också, typiskt när jag är tussig =)

      Tack så mycket för dina ord om min färgläggning. Jag tycker att det är lite svårt med övergången från mörka till ljusare partier, blir så lätt skarpt med det svarta/grå. Men jag målar på så blir jag säkert mera nöjd med tiden :)

      Hoppas att du också får en fin dag!

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!