måndag 5 november 2012

Från vrå till rum

Det blev två riktigt härliga dagar i Sundsvall och jag hittade allt jag behövde på IKEA. Kändes lyxigt att få sova på hotell över fredagsnatten och skönt att slippa stressa med shoppingen. Satte upp de nya gardinerna, rullade ut mattan, placerade ut krukor och konstväxter samt satte ihop fönsterlampor på lördagskvällen när vi kommi hem. Skruvade ihop möblerna under gårdagen och givetvis så har jag fotat lite. Inte så bra foton, skulle nog ha släckt golvlampan i hörnet innan jag fotade.
 
 
Just nu är jag insnöad på vitt, men svävade ut lite och valde att par gröna lådor till Expedit-hyllorna. Eftersom jag alltid står när jag pysslar valde jag justerbara bockar. Arbetsbordet placerade jag ut mot rummet för att slippa stå in mot snedtaket.

 
Valde högblank bordskiva till arbetsbordet. Tänkte att det är lättare att göra rent om jag sölar ned med distress ink eller annat. Får väl se om jag tänkt rätt eller tokigt.

 
Ett litet bord med stolar till lille sonen eller någon annan pysselsugen själ som vill göra mig sällskap.

 

 
Hyllan med de svarta hyllplanen har vi haft sen tidigare. Perfekt att samla alster på. Garderoben har jag fyllt med material som jag inte använder så ofta och sådant som skall altras.

 
Hahahaha...jag kunde inte låta bli att fota min gamla pysselvrå inne i sonens rum. I skriande behov av upprensning, men inget jag prioriterat eftersom jag ändå skall flytta upp allt till ovanplan och breda ut mig. Det lilla vitrinskåpet som skymtar på väggen skall målas vitt och få flytta upp det också.
 
Varmt tack för besöket, ha en fantastisk dag!

9 kommentarer:

  1. Å va kul att få se ditt pysselrum :) Även om jag har utrymme, blir jag avis att se ditt luftiga och med fönster att se ut igenom. Ha det så mysigt i ditt nya krypin och hoppas att du kommer att trivas.kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Så härligt snyggt det blir i det nya!
    Stilrent och snyggt!
    Vilken härlig kreativ helg ni har haft!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket ljust och härligt pysselrum!!! Så himla smart med justerbara ben på bordet! Det måste vara lite skillnad mot din tidigare lilla vrå :)
    Kram och njut i nya rummet!!

    SvaraRadera
  4. Hej Kristina
    Vilket underbart fint pysselrum, stilrent,ljust och massor av plats för kommande scrap :)Jätteskoj att få se var du sitter och pysslar. Ha det så härligt i ditt nya rum. Önskar dig en fin vecka!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  5. Sikke et dejlig scraprum du har fået.

    SvaraRadera
  6. Åhh så fint scrapställe du har fått.. Roligt att få inreda ett så stort rum. Smart med justerbara bockar.. Expedithyllan var med ett bra val.. Sväljer mycket grejer..

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. WOOHOOW vilket fantastiskt rum

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Gud så fint du fått det och vilket utrymme!!!
    Jag är oxå helt inne på vitt just nu och köpte oxå högblankt, så mycket snyggare tycker jag och ger lite elegantare intryck. Smarta saker du lagt hyllan på och skönt att kunna variera att både stå och sitta! Fräckt med lite grönt =) Dom förvaringsboxarna har jag oxå, köpte två till i lördags och dom rymmer mängde med pyssel =)
    Jag gillar att du satt bordet så att du har väggen i ryggen och så gulligt med ett litet bord till sonen =)
    Vilket uppköp du gjort med din pysselvrå, du skapar fantastiska skapelser och nu när du fått ljust, fräscht och utrymme kommer du nog ha svårt att slita dig från ditt pysselrum,hihi.
    .....tycker däremot att det ser vääääldigt städat ut.....men du har kanske inte börjat använda det än så gissar på att det snart ligger saker lite här och där som är pågående projekt =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  9. Grattis till Ditt skaparrum, Kristina!
    Ser jättemysigt ut!
    Så härligt med eget rum att bara få flöda och ge sig hän för kreativiteten i!

    Kramar Lisa

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!