tisdag 20 november 2012

Julkort med Kenny K och Magnolia

Lite tjatigt kanske, men jag bjuder idag på ännu ett kort med Z-fold. De är så roliga att göra så att jag omöjligt kan få nog just nu. Detta kort har också det utrustats med ett "bälte" med korsettknytning.


De vackra designarken med tomtar och med broderade hjärtan i gammeldags stil kommer från Magnolia. Kanterna är markerade med distress ink Fired Brick.



Sötnosen med hammaren i högsta hugg är Santas Little Helper från Kenny K. Henne kommer ni att se mera av här i bloggen den närmaste tiden, det är ett som är säkert. Med många, små detaljer kom mina nya Ultra Fine Nibs väl till pass vid måladet med Promarkers.


Underbara, glittriga blommor från Prima Marketing och röda pearls. Blommorna och pearlsen hittar man hos Kristinas Scrapbooking



Mitt eget påhittade rim samt de härliga, snirkliga snöflingorma hittar man som stämplar hos K-Design. Här är texten embossad med pulver, Ruby Red.



Ha en riktigt skön dag, varmt tack för besöket!

6 kommentarer:

  1. Oh vilket häftigt kort! Underbara färger och både papper och stämplar blir ett måste på inköpslistan;)
    Ha det gott
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej =)

    Så underbart läckert kort och jag älskar stämpeln. Tänkte köpa henne skjälv men passade och köpte några andra Kenny K brudar som jag kommer visa framöver i min blogg. Men jag måste nog även ha den här i framtiden ;)

    Jättefint färjlagt och snygg vikning på kortet. Älskar dina fina korsättkort dom är så snygga. Och tusen tack skjälv för dina fina komentarer på min blogg dom gör mig alltid så otroligt glad =)

    Tack för fin inspiration! Många kramar från Sandra!

    SvaraRadera
  3. Hihi, hon ser lite halvvild ut den tjejen, jättehärlig stämpel =)
    Du är så duktig på färgläggning....vet inte om jag skrev men nu har jag beställt ett gäng med Promarkers från england, ska bli så kul när de kommer och börja försöka ge mig på detta med färgläggning =) Studerar dina verk nogsamt för att försöka förstå hur man skall måla!

    Har ett sånt här kort i denna vikningen strax klart här hemma, den är verkligen jättefin och jag tror det kommer kunna bli en favorit här hemma oxå, tack för att du inspirerar med den vikningen!!
    Det var ljusa fina julpapper du har till detta kort, jättefint men ändå juligt =)
    Imorrn åker sonen till kortis ett par dagar så nu hoppas jag få lite tid för att scrappa här hemma, kliar lite i fingrarna så när jag kommer hem från jobbet imorrn efter en hel dags utvecklingsdag då man brukar bli både glad men även trött i huvudet så hamnar jag nog i min pysselhörna här hemma =)
    kram på dig!!

    SvaraRadera
  4. Häftigt motiv och snyggt kort, gillar vikningen. Fina papper och snyggt med färgkombinationen. kram bibbi

    SvaraRadera
  5. Så fint kort! Underbara papper och korsettknytningen var ju underbar.. Häftig stämpel.. Gillar även stämplarna på insidan..:)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Riktigt läckert julkort!

    Kramar Lisa

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!