onsdag 14 november 2012

Julkort med Maja Design och Tilda

Se så mumsiga ark jag hittade i fjolårets julpysselsamling! Det är Maja Design som står för de chokladbruna tonerna. Stämpelmotivet från Magnolia är också från fjolårets kollektion, men blev inte så flitigt använd av mig.

Kortet har försetts med ett brett bälte med kosettsnörning. Min kära vän Crop-A-Dile kom väl till pass och snöret fann jag runt en bunt, stora, vita kvistar från IKEA. Kanelstänger från kryddskåpet har glittrats till med glitter stickles och blad med guldfärgade knoppar kommer från en ljusmanchett.


Tilda på skridskor är målad med Promarkers i gråblå toner samt bruna nyanser. Har precis fått hem Ultra fine nibs till pennorna och undrar varför jag inte skaffat sådana tidigare. Mer eller mindre en revolutionerande upptäckt sedan jag först bekantade mig med pennorna. Äntligen kan jag färglägga håret som jag vill och definiera skuggningar ordentligt. Som med allt annat nytt behöver jag förstås öva, men förhoppningsvis kommer framöver en lite annan stil på mina färglagda stämpelmotiv.


Vikningen är en multifold där jag satt samman 2 st ark om 15x30 cm och gjort en Z-fold. För att kunna hålla kortet stängt har det utrustats med "bältet" som jag nämde i inläggets början.
Inuti kortet hittar vi en skojig och charmig text från K-Design liksom de fina snöflingorna,
alltsammans embossat i kopparfärgat pulver.

Varmt tack för titten, ha en fantastisk dag!

4 kommentarer:

  1. Wow, vilket fint och kreativt kort Du skapat, Kristina!
    Häftigt med alla dessa detaljer och överraskningar :-)

    Många Kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. Jättefin vikning o fint papper du hittade ;) Den som spar han har.Snygg insida och utsidan snyggt dekorerad. Ha en bra fortsättning på den här dagen. kram bibbi

    SvaraRadera
  3. gokväll på dig =)
    Urtjusigt kort du visar idag!!
    Den stämpeln på framsidan tyckte jag var jättesöt och fin, är inget jättefan av dom stämplarna men hon var verkligen fin.
    WOW, går det färglägga så snyggt med Promarkers =) Helt underbar färgläggning du gjort här!!! Om jag skall kunna lära mig färglägga får jag nog satsa på pennor för distresse samarbetar inte med mig.....och där gäller både pennor och dynor =(
    Däremot har jag ett gäng Promarkers hemma,kanske skulle börja arbeta med dom igen =) Vad är det för spets du skriver om?? Något som man köper till varje penna och sätter på eller går det att ha till alla?

    Vad fina de små utstansade skridskorna på insidan är! Underbar textstämpel du valt där inne oxå.
    Dessa bruna papper gillar jag mycket, rätt brun nyans på papper blir underbart = precis som det är här!

    Vad kul att du använder "croppen"......visst är det ett underbart verktyg att använda....fattar inte att jag överlevt innan den,hihi. Så tjusigt med snörningen = I love it!!

    Kramiz från mig!

    SvaraRadera
  4. Hej =)

    Helt fantastiskt julkort och så fint med den snygga korsätten som håller i hop hela kortet! Det måste jag testta göra för det var så snyggt. Funderade först hur man skulle öppna kortet innan jag skrollade ner och såg den smarta lösningen. Du har färjlagt Tilda så fint också och hon är ju så söt den här stämpeln.

    Tack för fin inspiration kramar Sandra!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!