torsdag 22 november 2012

Korg med lönnfack

Som bekant är så lever ju papperskonsten ibland ett eget liv när man väl inlett ett projekt. Det var det som hände med denna korg och plötsligt hade jag en korg med ett litet lönnfack längst ned.

Korgen är vikt av svart cardstock och klädd i K-Designs Old Paper
som fått sotade kanter med distress ink Black Soot.


Den bedårande och sagolikt ljuva älvan är stämpelmotivet Väntar På Dig från PhunnyFace. Ordentligt skojig att färglägga och den böljande klänningen höll mig syselsatt länge
och väl med sina många veck. Älvan sitter bekvämt i ett träd utstansat med die från Tim Holtz.


Blommor i blandad kompott; den gröna i organza med pärlor är från K-Design, den stora, bruna från WOC och de små i olivgrönt hittade jag längst ned i en av blomsterburkarna hemma. Istället för blad har jag använt kvistar från TH:s träd. Gräset är utstansat med en die från Magnolia. Det gröna organzabandet med guldtrådar kommer från K-Design.



Texten på tagen är också den en stämpel från PhunnyFace
och jag tycker att den är både fyndig och vacker på samma gång.
Med denna korg deltar jag i utmaningen Artist of the month hos PhunnyFace.

Varmt tack för att du tittade in, ha en fantastisk dag!

6 kommentarer:

  1. Hej =)

    Men helt otroligt vilket alster!! Supersnygt och så otroligt fint du har färjlagt din fina fe! Superfin veckning på kläningen och jättefina färger! Du har fått med massor med fina delaljer på den här korgen och kul med det lilla facket.

    Ha en bra dag många kramar från Sandra!

    SvaraRadera
  2. Kul med överraskningar, gömställen och lönnfack!
    Och hela korgen i sig har ett speciellt uttryck och stil :o)

    Ha en fortsatt fin dag!

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker korg. Älvan så söt och snygg färgläggning. Finurligt med lönnfacket och så snyggt dekorerat :) Vilken häftig present för den som får den. Önskar dej en trevlig kväll. kram bibbi

    SvaraRadera
  4. Den där kommer du att vinna med, kom ihåg att jag skrev det =)
    Så snygg och fantastisk fin färgsättning, färgerna smälter in i varandra och är så snyggt!!
    Nu fattas bara mina promarkers så har jag allt jag behöver (tror jag) för att försöka mig på att färglägga, ska faktiskt bli kul känner jag nu mot vad jag känt förut =)
    Så fräckt med den lilla lådan där under, det gillade jag!! Hela askens form tycker jag är jättefin och tagen, blommor, gräs och trädet gör den så levande och mycket att titta på då det händer saker överallt på den! det röda håret var superfräckt!!!
    Idag blir det till att kolla in finalen på "Hela Sverige bakar". Det skall göras bröllopstårtor idag så kan tänka mig att det blir snygga dekorationer att spana in och då poppar säkert fantasi till scrapidéer fram =) Ser redan en härlig vit tårta med blommor som slingrar sig ner över den,hihi.
    kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Super flot kurv du har lavet.

    SvaraRadera
  6. Läcker korg!
    Så många fina och tuffa detaljer,
    älvan har du färglagt så snyggt.
    Vinstkänning, lycka till i utmaningen.
    Ha en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!