torsdag 15 november 2012

Kort med Lyckligt Brudpar

Bland det roligaste som finns är att skapa bröllopsalster och detta kort beställdes i elegant och stilrent format. Vet ej om jag lyckades och jag hade fullt sjå att hålla igen med dekorationer. Till beställningen fick jag äntligen en anledning att beställa en underbar stämpel från PhunnyFace som jag sneglat läääänge på.

Hos Scrapfabriken hittade jag en svagt rosa kartongark med sidenglans och en frasig känsla. Jag valde att inte använda något mönstrat ark, utan embossade istället kartongarket
i en blommönstrad folder.

Jag klarar inte riktigt av att låta ett stämpelmotiv vara omålat, även om det ska föreställa vitt. Här lade jag i gråblå toner med Promarkers i brudens klänningsveck och på brudgummens slips. Eftersom brudparet skall ha vinterbröllop, så har jag stämplat snöflingor i bakgrunden med vitt embosspulver och fäst pearls i mitten på dem.


Detta blev ännu ett kort med multi- och Z-fold. Har pippi på den vikningen just nu så fler sådana kort kommer att dyka upp här i bloggen. Inget bälte för att hålla samman detta kort, istället har jag trätt prickigt organzaband genom kortets sidor.


Den vackra stämpeln med snöflingor från K-Design pryder insidan tillsammans med en textstämpel från en för mig okänd tillverkare. Har svampat på lite distress ink för att framhäva den vita, embossade texten och snöflingorna. Brudparets namn har inte kommit på plats ännu.
Hörndiesen kommer från Cherryl Lynn.



Ha en alldeles underbar dag, tusen tack för titten!

7 kommentarer:

  1. Hej =)

    Vilket underbart romantisk bröllopskort med en helt fantastisk stämpel! Förstår att du blev glad när du fick betälla den =) Jättefin kortvikning med en lika så fin insida.

    Ha en bra dag, kram från Sandra!

    SvaraRadera
  2. Tjingeling!

    Vad vackert bröllopskort!!!!
    Helt underbara detaljer du satt på det, så fint att du fångar upp vinterbröllop med snöstjärnorna!!
    Denna vikningen skall jag testa i helgen....har ju gjort ganska många vikningar som du nog vet =) men just denna har jag inte provat = tack för inspirationen!

    Ja, den stämpeln är underbar!!! Köpte en av de andra som bara ligger här och väntar på att få användas.....och jag tog då den jag inte behövde färglägga......

    Jättestort tack för din förklaring kring Promarkersspetsen!
    Jag ska nog köpa på mig lite fler sådana pennor då än de jag har så jag kan ha flera toner att tona ut på och börja öva med dom.............för om man kan få det så snyggt som du målat här så är detta något för mig =) Det var faktiskt de första pennor jag köpte och jag använde dem ganska flitigt då .....men sedan rann det ut i sanden.......så jag får helt enkelt samla ihop all sand och börja öva igen,hihi!

    Embossa blir otroligt snyggt och passar verkligen till ett bröllopskort. Detta kort kommer verkligen glädja det nygifta paret!!!

    Ha en fin torsdagskväll och imorrn är det fredag, jippie =) = mer tid för scrapping för min del!

    Ska nog även ta upp jullådorna och gå igenom.......för jag brukar tjuvstarta med julbelysningen några dagar före advent då jag älskar ljuset som det ger =)

    kram!!

    SvaraRadera
  3. Makalöst vackert kort!!!
    Stämpeln är så snygg och din färgläggning likaså!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Oj vilket otroliogt romantiskt bröllopskort. Det är så fint med vitt & insidan med snöflingor. Sååååå romantiskt!
    Kortvikningen var inte dålig heller. Allt så perfekt med varandra.

    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Ett otroligt vackert och romantiskt kort.
    Jättefint färglagt och embossat.
    Önskar dig ett trevligt veckoslut.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!!
    Vilket underbart bröllopskort! Roligt att få göra det till ett vinterbröllop. Stämpeln är ju helt underbar.. Du har färglagt den såå fint.. Gillar det embossade och snöflingor på var ju riktigt fiffigt..

    För min del blir det nog inget pyssel denna helgen heller.. Min man ska spela curling helgen här i Jönköping.. En del av fruarna till de andra i laget kommer med så det blir nog fullt upp..

    Hoppas att du får en fin helg!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Eine ganz zauberhafte Hochzeitskarte!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!