onsdag 7 november 2012

Rockigt farsdagskort

Ibland är det roligt att utmana sig själv med ett helt tomt ark som man själv får mönstra och dekorera till önskat resultat. Denna bit med svart cardstock har kugghjul stämplade och embossade med kopparpulver och ovanpå det kugghjul utstansade med spellbinders. Två stämplade flames  (från Magnolia) embossadde med vitt, grovkornigt pulver fick också vara med på ett hörn. 

Dödskallen och vingarna är dies från Tim Holtz som jag stansat ut i en bit kartong från ett flingpaket. Distress ink Spiced Marmalade och Mustard Seed står för de glödande färgerna. Bilen är en die från Marianne Design utstansad i kopparfärgat metallark.




För övrigt så har jag nu lastat över allt pysselmaterial från gamla pysselhörnan till nya pysselverkstaden! Ser med andra ord inte lika cleant och städat ut längre som på bilderna i det tidigare inlägget. Dessutom har jag inlett mina första projekt på den nya, blanka arbetsbänken, två julkort och ett bröllopskort. Känns mycket bra att kunna stå ordentligt under scrappandet och att ha mycket rymd och plats omkring mig. En härlig känsla!

Tackar ödmjukast för alla fina besök
och kommentarer, de värmer gott!
Ha en trevlig dag!

6 kommentarer:

  1. Härligt kort du fått skapa i ditt nya utrymme :) Visst är det skönt med utrymme o få härja fritt o att ingen flyttar på sakerna så dom "förstörs" eller man inte hittar dom.En riktig frizon man har :) Önskar dej en bra dag. Själv ska jag bl a försöka promenera i blåsvädret till vårdcentralen o vaccinera mej.
    kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Åååh wow så läckert.... de vingarna vill jag också ha :) Njut av det nya pysselrummet!!! Ha det bäst!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Coolt!!! Gillar verkligen de sätt du fått till det med kugghjulen, både färg och placeringar. Dödskallen är ju bara sååå läcker :)

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  4. Gokväll!
    Vad härligt att du är nöjd med din scrapplats, den var verkligen superfin och fräsch. Hihi, misstänker då att det ser lite annorlunda ut nu då.......med massa härligt scrapgodis som du tittar på och använder till dina fantastiska skapelser som du skapar!

    Detta kort var fräckt!
    Vad häftig döskallen är =)Riktigt läckert har du fått till den med färgerna.....lite läbbig är han allt,haha!
    Ögonen du satt i ögonhålorna gillade jag!!
    Den dien med bilen var mycket stilren, superfin bil och så snyggt att stansa ut i sånt papper.
    Sammantaget ett härligt och fräckt kort som en pappa kommer bli så glad över att få på söndag!! Själv kan jag inte göra något kort till min pappa.....utan får gå och tända ett ljus istället.
    Ha en fin torsdag imorgon, och sedan är det ju fredag igen =)
    Kram från mig!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!