måndag 3 december 2012

Julkort i rött med K-Design

15 minusgrader och ett tunt täcke med snö här i Jämtland...brrrrrr! Vintern tycks ha kommit lagom under första adventshelgen. Det har varit en skön helg med både julklappsshopping, julmarknad och tillagning av Janssons Frestelse, potatisgratäng och julköttbullar (som lades till frysen i väntan på jul).

Ett litet gäng med enklare julkort hann jag också med och idag visar jag ett klätt i K-Designs underbara julark från kollektionen First Christmas:


Snöflingorna i guld är utstansade med sprillans nya punchar från Martha Stewart som jag fann hos Kristinas Scrapbooking liksom de röda rosorna i alla de storlekar.




Ha en alldeles fantastisk måndag, varmt tack för ditt besök!


8 kommentarer:

  1. Snyggt kort med fin text o snyggt dekorerat. Gillar snöflingorna o snyggt i guld. Önskar dej en trevlig vinterkväll :) kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken mysig helg du haft =)
    Men så smart...går det frysa janssons....det kanske vore något att göra till helgen då kanske =)
    Hade varit kul att variera smaken på köttbullarna och köra lite julstuk på dom, får man fråga vad damen har i sina julköttbullar så de blir juliga,hihi!

    För att vara helt ärlig (vilket jag lärt mig att man skall vara....här har du världens sämsta person på att ljuga....men jag ser det som en positiv egenskap!) så är dessa julpapper från K-design de absolut snyggaste julpapper jag någonsin scrappat med!! Jag älskar dom =)
    Så snyggt detta kort blev med textstämpeln i fokus! Tack oxå, nu blev jag påminnd om att jag måste se till att få köpt vitt embosspulver, många färger har jag men vitt tycks aldrig flytta hem hit.
    Snyggt du gjort med blommorna runt cirkeln, blir så snyggt att ibland verkligen fokusera på mitten på kortet och bygga hela kortet kring det !
    Näe, nu är det dax att ta tag och börja tillaga tomatsoppa här, mina barn älskar det och har äntligen fått tag i ett bra recept som blir så gott =)
    kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Så juligt och snyggt i rött och guld! Riktiga julfärger!! Snyggt med den embossade texten, jag tycker det är så svårt att få det embossade bra :( men det är kanske med det som allt annat... desto fler försök, desto bättre! Här i Skåne har oxå vintern kommit minsann, -13 i morse när jag cyklade till jobbet, brr...
    Ha en skön kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint julkort! Så fint med den vita texten, och papperna är helt underbara!
    Det låter som du har haft en urmysig helg :) Här har man julpyntat lite inför advent iallafall, hittade äntligen ett par fina adventsljusstakar, som jag har letat :)
    Men bak o mat får nog vänta, blir kanske nåt nästa helg :)
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Åååå så vackert och så fint texten lyser upp mot det röda i papperet. Jag tycker det vart superfint! Och massor med fina blommor också. Vet inte om jag skulle kalla detta för ett enklare kort men det är jag det ;)

    Tack för fin inspiration kram Sandra!

    SvaraRadera
  6. Eine ganz wunderbare Weihnachtskarte!

    SvaraRadera
  7. Åh så snyggt!! Säger som Iffa, de papprena är så snygga (tom så snygga då jag inte vill använda mina ;-) den textstämpeln va riktigt fin, måste nog gör en lite beställning minsann...;-) som jag ite hade nog m julstämplar, hi hi. Roligt att du hälsar på hos mig. Kram

    SvaraRadera
  8. Åååååå, vilket snyggt kort du gjort. Gillar verkligen stämpeln. Färgerna passar så fint tillsammans.
    Ett riktigt julkort som passar perfekt hemma hos mig. ;)
    Hoppas verkligen att den som får kortet gillar det.

    Må så gott!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!