lördag 8 december 2012

Näsduksask med Bodacious Bev och DT-Call

Under julen kan näsdukar komma väl till pass och jag har skapat en sådan med sexiga och läckra Bodacious Bev från Kenny K som julpingla. Asken är vikt av ett vitt, slätt cardstock och klädd i ett designark från årets snyggaste julkollektion - First Christmas från K-Design!
 

Som vanligt så har jag färglagt motivet med Promarkers. Stövlarna har fått ett lager Crackle Accent över sig och ögonen har fått duttar av Glossy Accent. Den vita blomman hittar man precis som stämpeln i K-Designs butik.


Texten från K-Design är embossad med VersaMark och jeansblått pulver. Jag är helt och totalt kär i just denna text, tycker den är både fräck, rolig och vacker på samma gång! Beställde den i höstas, men av någon outgrundlig anledning så försvann den från min samling. Jag gav upp hoppet om att hitta den och beställde den nyligen på nytt hos K-Design.
 

På näsduksaskens lock har jag stansat ur ett runt hål och fäst en fin utstansad krans (med die från Memory Box) samt en hel bukett med blommor från K-design.
 

Här har jag satt samman två platta blommor och i mitten två söta bjällror. De finns i flera, läckra färger hos K-Design och jag är överförtjust i dem! Det är helmysigt när det bjällrar lite svagt från julkorten och andra alster =) 
 

En liten charm i form av en gran fick också plats på näsduksaskens lock.
 
 

En nyhet hos K-design är dessa fina silverhörn som säljs i ett dekorationskit med flera läckra metalldekorationer. Askens fötter består av glitteröverdragna frigolitkulor.
 
 
 
Med denna ask prövar jag lyckans vingar i K-designs DT-Call för perioden januari-juni år 2013. Det är värt ett försök, för jag känner mig inte det minsta redo att lämna K-design som inspiratös =) Missa inte att söka (klicka på länken strax ovan för att läsa mer)! Uttagningen pågår fram till 21 december. 

15 kommentarer:

  1. Superfin ask! Välgjord och vackert dekorerad som alla dina alster. Jag håller tummarna för dig i DT-callet. Du är toppenduktig.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Supersnygg ask!! Härliga färger och väldigt smakfullt dekorerad :)Stämpeln har du målat jättefint! Blir svårt för Kattiz att inte få med dig i teamet med detta alster ;)Lycka till!
    Ha en fin andra adventshelg
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. En helt fantastisk snygg ask
    Heeelt underbar

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Med den här supperläckra näsduksask tror jag säkert du fixar en placering som DT hos K-design :) Helt underbara färger o snyggt dekorerat, även tjejen en tuffing. Önskar dej lycka till o en trevlig helg. kram bibbi

    SvaraRadera
  5. UNDERBAR VACKER!!!
    Blått och vitt, så fräscht! Dina fötter av frigolit som du gör blir så fina, jag ÄLSKAR när det glittrar,hihi..
    På locket har du verkligen dekorerat så vackert, så fint att du använde den dien runt hålet, fin inramning. Mycket läckra blommor har du med oxå,........bjällrorna = så snyggt och så fint!!
    Jag kan bara hålla med dig, dessa julpapper från K-designs har varit de absolut snyggaste detta år, I love them!!!!!

    Vettu......jag tror inte du behöver vara orolig att du kommer att behöva lämna K-designs......du är fantastiskt duktig och varierar så mycket i vad du gör och är en UNDERBAR inspiratör för alla oss andra så du kommer garanterat få en plats under våren!!!!
    Jag håller en STOR tumme för dig vännen!!
    Här har vi precis kommit hem efter en julshoppingtur....puh, vad folk.....men nu återstår bara några småsaker så är barnen precis lika bortskämda som vanligt,hihi....jag är hopplös, tänker att jag skall ta det lugnt........men nopp, det klarar inte denna damen =)
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  6. Så läcker ask och vilket läckert motiv!
    Din färgläggning är helt makalöst snygg!

    Lycka till nu i DT callet!

    Önskar dig en bra helg min vän!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  7. Supersnyggt!!!
    Snygga papper och helt underg´bart dekorerad Textstämpeln är verkligen hur cool som helst!!!! Måste införskaffas direkt.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  8. Hej =)

    Helt otroligt snygg ask med näsdukar i!! Den är så frck och häftig på samma gång! Bara älskar din fina textstämpel och den underbart fina Kenny K stämpeln. Bloggade ett eget kort i går med en annan Kenny K men mina kort blir alldrig lika fina son dina! Håller värkligen tummen att du får fortsätta ditt uppdrag som inspiratör för du är så bra på det!!

    Ha en trevlig helg många kramar från sandra!

    SvaraRadera
  9. Riktigt häftig ask Du har gjort, Kristina!En ära att få dra näsduk från den ;o)

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  10. Så fantastiskt som alltid. Blir så imponerad av dina vackra alster. Du e sååå fantastisk på att skapa! Lycka till!!

    kram Katja

    SvaraRadera
  11. Din näsduksask är bara sååååå fin. Jag tror absolut att du bli kvar i teamet K-design. Hur skulle man vilja släppa taget om dig & dina fantastiska saker som du gör.
    För mig är du en stor inspiratör som förgyller min tillvaro.

    Jag håller absolut min tumme för dig.
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Wow, was für eine tolle Taschentuch-Box, dazu wunderbare Papiere, ein tolles Motiv und so liebevoll dekoriert, das gefällt mir sehr gut!

    SvaraRadera
  13. Väldigt läcker box! De stämplarna är verkligen just läckra! Lite skillnad mot de helylleMagnoliorna jag färglägger ;-) hi hi. Snygga färger och detaljer på boxen. Kram

    SvaraRadera
  14. Vacker ask, lycka till nu i DT-call'en

    SvaraRadera
  15. å vad vacker den är asken. Smart att göra fötter sådär, ser ju ut som timpans :-)
    Lycka till nu!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!