torsdag 17 januari 2013

Lite vild och galen kärlek

Hjärtekortet jag visar idag har jag försökt att skapa genom att bara låta fantasin flöda fritt och jag tycker själv att det fick en lite galen look. Basen är svart cardstock och designarket kommer från FabScraps kollektion Burlesque Booklet.  

Hjärtat är av svart och skimmrande röd cardstock varav det röda är embossat med embossfolder. Den stora, röda rosetten kommer från en chokladask och matchades ihop med ett tunnare satinband.

Vingarna är utstansade ur guldfärgad cardstock med en die från Tim Holtz. Sidorna har sotats en smula med distress ink Black Soot.

Den fina textstämpeln komemr från K-Designs och för att understryka textens innehåll stansade jag ut ett par stjärnor i glittrig foam.

Insidor är inte riktigt min grej, men jag har iallafall avancerat till att klä åtminstone en av insidorna på de flesta av mina kort.

Mina varmaste tack för besöket, ha en riktigt trevlig dag!


7 kommentarer:

  1. Så vackert bevingat kort och din insida super fin!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Läckert lite annorlunda kort!!
    Vilka fina detaljer!! Vingarna var superfina..

    Det där med insidor är inte min grej heller men försöker ibland..haha..

    Ha en bra dag!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hihi, näe vi gör alla olika men själv älskar jag ju dekorera varenda litet hörn på mina kort =) Jag tycker du gjorde insidan snygg, dom är fina papprena från den tillverkaren tycker jag.
    Din framsidan är jättehäftig!!! Att sätta vingar så där på hjärtat är vrålfräckt!!!!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Kristina, diese Karte ist ganz wunderbar und eignet sich für viele verschiedene Gelegenheiten, auch die Innenverkleidung gefällt mir sehr gut!
    Liebe Grüße.

    SvaraRadera
  5. Gillar recycling :) Läckert kort med som vanligt väldigt härliga detaljer. Man tittar sig aldrig mätt på dina alster :)

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  6. Men åhhhh såååå cooolt

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Galet? Ja, kanske... men mest galet snyggt!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!