lördag 19 januari 2013

Romantiskt födelsedagskort

Föregående vecka fick jag en riktigt härlig beställning på ett kort från en mor till sin dotter. Kortet skulle vara inspirerat av Leila bakar och födelsedagsbarnet ifråga gillar rosa och vitt. Här är resultatet som förhoppningsvis leder tankarna till gräddiga bakverk:

Designarken jag använt hittade jag långt bak i arksamlaren. Träfiguren (köksassistenten) har jag inhandlat hos Kristinas Scrapbooking och täckt med kopparfärgat embosspulver.

Textstämpeln har jag hittat hos K-Designs och passar ju som handen i handsken från en mor till sitt barn, även om barnet ifråga fyller 20 år.

Även stämplarna på insidan kommer från K-Designs. Det är en väldigt praktisk stämpel där man kan välja bland flera alternativ att ha under Hjärtliga gratulationer.

Om jag har lyckats med kortet så borde ni vara mycket sugna på gräddtårta vid det här laget! =)

Tusen tack för besöket, ha en alldeles underbar dag!

8 kommentarer:

  1. Underbart kort och nu skulle det sitta fint med en gräddtårta

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. *hihi* ALLT funkar på kort... men en köksassistent har jag minsann aldrig sett förut. Läckert!

    SvaraRadera
  3. Haha, du är underbar! Har ju tyvärr ingen gräddtårta här men får stoppa ner handen i godispåsen helt enkelt,fniss.
    Fantastiskt att du hade en dekoration i form av en köksassistent = kunde inte bli bättre och Leila är ju så härlig att titta på när hon bakar och du har fångat upp hennes härliga stil och färg helt och hållet på kortet tycker jag!!!
    Att som mor lämna ett kort till sin dotter med den textstämpeln på framsidan = det är kärlek det, så perfekt den satt på detta kort!!!
    Önskar dig en jättefin helg!
    Kramiz från mig

    SvaraRadera
  4. Klart jag blir sugen på gräddtårta.....men ikväll blir det en enklare modell, rulltårta som bakelse till kaffet :) vi har gäster. Läckert kort och helt passande mottagaren, tycker jag. Fint med spetsen och den ljuvliga rosen till dom andra blommorna. Önskar dej en fortsatt trevlig helg kram bibbi

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt kort!! Härliga färger o jag håller alla föregående talare om att assistenten va bara för läcker:-D..men helt ärligt blev de semla som dök upp i min skalle:-P..haha..jag ska alltid va motvalls:-D..
    Ha en skön söndag vännen!
    Kram Eva/ScrapFia

    SvaraRadera
  6. Underbart kort!! Beställaren måste blivit helnöjd...

    Leila gör ju helt underbara bakverk och ditt verk speglas verkligen av det.. För tankarna till cupcakes och gräddiga tårtor.. Mums.

    Ha en fortsatt härlig söndag!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Eine wunderschöne Karte, Kristina!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!