söndag 13 januari 2013

Romantiskt med milda toner

Jag har tjuvstartat lite med en härlig högtid för oss scrappare, nämligen Alla Hjärtansdag. Det kommer med största sannolikhet en hel del hjärtliga kort här i bloggen framöver, för visst är det roligt att scrappa i kärlekens tecken?

Kortet har jag valt att hålla enkelt med enfärgad cardstock, ett i rosa skimmer och ett i vitt. Översta delen cardstock har jag embossat med en folder från Cuttlebug.


Givetvis finns massor av härliga stämplar hos K-Designs som passar ypperligt till Alla Hjärtansdag! Denna är embossad med svart, glittrigt pulver. Under den mysiga texten finns blandade rosor som jag mistat med guldskimmer. De glittriga bladen är utstansade med en pytteliten handstans. En gammal favorit i min pysselverkstad och som en gång i tiden köpts hos PY Hobby.



Ha nu en riktigt, riktigt skön söndag, varmt tack för titten!

7 kommentarer:

  1. Åh, detta var verkligen ett romantiskt kort du skapat till någon lycklig person =)
    Dom skimmrande cardstocken älskar jag själv, ger en så fin effekt på kortet även fast det är enfärgat. Så stiligt du arrangerat detta kort = superfint du gjort med blommorna och löven, som är jättefina och en alldeles lagom storlek!!
    Snygg die du har bakom stämpeln.......just den textstämpeln har jag inte men ett antal andra därifrån och ja, dom är så fina =)
    Jag gillar just när man gör korten ståendes så här som du gjort, blir lite mer elegant tycker jag.
    Ha en fin söndag!!

    SvaraRadera
  2. Sikke et smukt kort.
    God søndag.

    SvaraRadera
  3. Så underbart vackert kort! Jag gillar hur du fått till det med embossade cardstock som papper och så stilrent och snyggt! Så snyggt dekorerat med bandet och arrangemanget av blommor! Må så gott! Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Det blir så snyggt med den embossade bakgrunden! Hjärtat är läckert, men iiiiiinget mot din enastående blomsteruppsättning, värdig en florist!

    Ett superkort från dej. Igen!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint kort.. Gillar den romantiska känslan över det.. Någon som blir väldigt glad över att få det i alla <3 dag. Hmm måste nog med förbereda mig för denna dag. Tycker det är en dag som man kan göra till något litet extra.. En söt liten present eller kort räcker.. När jag var yngre brukade min mamma göra små hjärtbakelser.. :)

    Nu var ännu en helg tillända.. Och det har gått alldeles för fort tycker jag. Men jag jobbar bara imorgon och sen är jag ledig tisdag igen..

    Ha det bra!
    Kram Anna

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Ljuvligt kort. Så fint med hjärtat och dom söta blommorna, fin färg. kram bibbi

    SvaraRadera
  7. Eine wunderschöne romantische Karte, toll dekoriert, Kristina, mein Kompliment!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!