torsdag 24 januari 2013

Sorgekort i lugnande blått

De svåraste korten för mig att skapa är de som skall framföra sorgedeltagande. Jag försökte att hålla det enkelt, stilrent och svalt, men inte allför dystert och mörkt.

Det vackra designarket är från K-Designs kollektion Summer Splash. Blommor, spröt, charms och satinband är också de från K-Designs sortiment.


Textstämpeln från K-Designs är embossad med jeansblått pulver och är för övrigt mitt eget lilla rim.


Mitt allra varmaste tack för att du tittade in,
ha en underbar dag!

8 kommentarer:

  1. Så vackert! Håller med dessa kort är verkligen svåra att göra. Brukar tänka ungefär som du, dämpade, stilrena men inte för dystra. Du har verkligen lyckas såå bra med detta kort!

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  2. Helt perfekt stämning på ditt vackra kort. Fina blå färger tillsammans. Jättevackra blommor. kram bibbi

    SvaraRadera
  3. Vilket fint kort. Passar verkligen bra med de fina färgerna & stämpeln.
    Må så gott
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Detta kortet har du lyckats så bra med, det är stämningsfullt och vackert, perfekt till ändamålet som är sorgligt.
    Den ljusa blåa nyansen blir snygg till och du har använt väldigt snygga dies, skitfin var den faktiskt =)
    Tänk vad härligt att det redan är fredag imorrn = kanske lite mer pysseltid när helgen kommer!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Die Karte ist so wunderschön und die Dekoration sehr elegant!
    Liebe Grüße.

    SvaraRadera
  6. Åååå så rätt skapat till en som har sorg!!

    Håller med dig att det är ett av dom svåraste korten att göra man vill inte att det ska bli för mycket men ändå ge lite stöd. Du har lyckats så bra med det här tycker jag och vilket underbart rim du har hittat på. Måste göra mig en betällning sen när ekonomin tillåter på K-Disigns för jag har hittat några favoriter jag bara måste ha!!

    Tack för fin inspiraton och hoppas du får en trevlig helg!

    Många kramar från Sandra!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!