torsdag 21 februari 2013

Dopkort i rosa och vitt

Dopkort är alltid riktigt, riktigt trevliga att få scrappa och på detta har jag passat på att använda en stämpel som är ny i min stämpelsamling. Tyvärr har namnet på stämpeltillverkaren hamnat långt bak i mitt huvud och just nu lyckas jag inte få fatt det. Vackert motiv är det iallafall.

Kortet är en enkel steppervikning, den perfekta vikningen när man vill få kortet att se lite extra flott ut utan att överanstränga sig. Jag har använt många olika sorters mönstrade ark från samma serie och tillverkare och lagt dem i lager-på-lager på vit cardstock.  

En close up på det fina stämpelmotivet. Filten har fått ett lager glitter stickles över sig.

Platta blommor i rosa och vitt samt med skimrande hjärtformade pärlor i mitten. En bit fransad ostduk skymtar fram. Den är infärgad med mist.

Vimplarna är utstansade och embossade med en die från Cheryl Lynn och jag har använt bokstavsstickers för att få med barnets namn.


Tusen tack för besöket, ha en trevlig dag!

11 kommentarer:

  1. GILLAR massor!

    Gillar också din formulering "... utan att överanstränga sig..." Precis så är det ju när man viker ett kort, kanske bara lite, lite annorlunda än vanligt. Genast ser det så "mycket mer" ut och imponerar mer än vad arbetsinsatsen egentligen säger.

    Det här kortet är galet snyggt och jag tycker verkligen om de lite starkare färgerna (än det vanliga pastellrosa, du vet) och alla snygga detaljer.

    Du ÄR ett geni, Kristina, det står helt klart!

    SvaraRadera
  2. Lika fantastiskt som alltid!
    Imponerande detaljer och komponerat på ett sätt som bara du kan! :)
    Vimpeln med namnet är kanonsnyggt!
    Du är helt klart en riktig scrapmästare! :)

    Ha en fin dag!
    kram,
    Hanna

    SvaraRadera
  3. maffigt kort, väldigt mysigt.

    SvaraRadera
  4. Så fint du gjort! Såna där vikningar är så läckra. Kommer garanterat att bli ett mycket uppskattat kort! kram!

    SvaraRadera
  5. Snyggt motiv och snyggt kort i en vacker rosa färg :) Snyggt med vimplarna (dom är användbara) och blommorna.
    kram bibbi

    SvaraRadera
  6. Sikke et sødt dåbskort. Flotte detaljer.
    Tusind tak for alle dine søde kommentarer hos mig. :-)

    SvaraRadera
  7. Underbart kort med härliga detaljer som alltid på dina vackra alster!

    Önskar dig redan nu Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  8. Du har gjort det igen =)
    Åh ett sånt härligt rosa underbart dopkort!!! Den lilla fjärilen du satt vid vimplarna blev så fint där = precis de där små dekorationerna som gör det där extra tycker jag.
    Supersnygga vimplar = undra om det är samma die som jag köpte för ett tag sedan............och inte "hunnit" (läs kommit ihåg =) att använda än, hopplösa jag,hihi.
    Ja en kortvikning piffar genast till och kortet ser mycket avancerat ut =)
    Detta kort kommer bli uppskattat hos några nyblivna föräldrar!!
    Ja, nu är det bara fyra timmar kvar att jobba imorrn, sedan blir det mathandling (som typ resten av sveriges befolkning =) och en vända till Blomsterhallen och sedan HELG!!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. WOOW WOOW jisses amalia såå ljuvligt alltså, fantastiskt!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  10. Eine ganz entzückende Karte zur Geburt, Kristina, ich liebe die wundervolle Dekoration, das ist so hinreißend geworden!
    Liebe Grüße.

    SvaraRadera
  11. Åh vilket underbart kort.. Älskar den rosa färgkombinationen.. Så fint med blommorna med hjärtan i mitten. Fint stämpelmotiv och rolig vikning.. En riktig fullträff med andra ord.. ;)

    Hoppas att du har en fin helg!! Vi har haft trevliga övernattningsgäster i form av mina föräldrar. Och nu på förmiddagen har min bror varit här med..

    Kram Anna

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!