måndag 25 februari 2013

Högtidlig och traditionell konfirmation

Måndag igen och en ny vecka ligger framför oss som ett okänt äventyr. Tyvärr svårt att se på saken med den entusiastiska utgångspunkten när tröttheten och längtan tillbaka till sängen och helg är överväldigande. Det har varit en fantastiskt bra helg med plusgrader, tösnö och många härliga timmar utomhus. Jag har efter lång paus (ursäktad av förkylningar och kalla temperaturer) tagit på mig löparskorna och sprungit min runda två dagar i sträck och utanför huset står en hel familj med snögubbar och kikar in. Visserligen har både morotsnäsor och stenögon lämnat de tänkta positionerna, men de ser rätt trevliga ut ändå.

Hmm, min blogg är ju tänkt att handla om scrapbooking och inte om helg-längtan så vad sägs om ett litet pappersverk?

En ny die har landat i min brevlåda från Moa Pyssel, nämligen ett kors från Marianne Design. Tror att jag kommer att slita på den dien en del framöver till t ex konfirmationer eller dop som ju är religiösa tillställningar. Till bakgrunden har jag använt en mask från Joy Crafts med konturerna av ett snirkligt kors (köpt på Scrapnet) och en TH-mask. Jag har använt distress ink Mustard Seed och Broken China.



De utstansade bladen som skall föreställa en bibel har jag fått av härliga och inspirerande bloggvän Iffa. De kom väl till pass till detta kort, tusen tack snälla Iffa!


Hjärtligt tack för besöket, ha en riktigt bra dag!

5 kommentarer:

  1. Ett underbart konfirmationskort! Fina färger och så attans snyggt dekorerat! Boken med korset är ju bara såååå snyggt!
    Ja du, måndagen är tung efter en ledig, skön helg, men det är snart helg igen! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snyggt, så effektfullt med dom olika färgfälten bakom korset och snyggt med blomarr nertill. Här är det kallt fortfarande, just nu -2 men sol från blå himmel, så skönt. Solen behövs nu för ny energi. kram bibbi

    SvaraRadera
  3. Ett väldigt vackert konfirmationskort! Jag tycker det är lite svårt med just konfirmation... det är ju, som du skriver, en kyrklig högtid. Men vilken unge, som konfirmerar sig, är egentligen troende? Ett fåtal, tror jag iallafall.

    Hur som helst, ett snyggt kort har du gjort!

    Helgen var lika fin här hos oss som hos er och måndagen har varit lika underbar, den. Tur som en tok har jag, så jag är ledig ända fram till fredag! Tjoho!

    SvaraRadera
  4. Hej Kristina =)

    Men vad härligt det låter att knyta på sig löparskorna och ge sig iväg på en runda. Jag kan inte springa men ska försöka lära mig det i framtiden ;)

    Nu till ditt vackra kort! Så fina dies du har investerat i! Förstår att du kommer få användning för dom nu när det är konfirmationer som komma ska. Superfint har du fått till det med din fina maskning och den söta lilla bibel.

    Kul att du tyckte om min LO jag vet att den vart färjstark men ibland är det kul att sväva iväg lite =)

    Ha det så bra många kramar från Sandra!

    SvaraRadera
  5. Eine absolut wunderbar gestaltete Konfirmationskarte, Kristina, mich begeistern auch die schönen Farben, alles sehr edel und auch elegant!
    Liebe Grüße.

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!