måndag 18 februari 2013

Steampunk med Tickled Pink & K-Designs

Denna vikning är ganska enkel att få till, men ser flashig ut och är skojig att göra. Om någon vill testa så finns en liten tutorial här. För att klä kortet har jag använt ett riktigt läckert desgnark från K-Designs - Forest från kollektionen This and that.

Stämpelmotivet är en riktigt härlig Steampunk-kille från Tickled Pink Stamps. Hos K-Designs finns flera fina motiv från Tickled Pink att välja bland, dock inte just denna. Motivet är färglagt med Promarkers och jag vill lova att tillbehöret Fine Nibs är en god hjälp för att hålla sig innanför de ganska snäva fälten.

Bakom motivet har jag "svampat" lite med distress ink Spiced Marmalade som är en läcker färg mot designarkets rostbruna toner. Med Paper Pen Opal har jag gjort små pärlor. Ögon och glasögon blänker lite med hjälp av Glossy Accent.

Samtliga blommor samt ostduk kommer från K-Design Store. De ljusbruna rosorna glimmrar en smula med hjälp av Glimmer Mist.


Även denna vackra, bronsfärgade dekoration kommer från K-Designs.


På detta vis ser kortet ut när det är utvikt. Inuti har jag använt en gratulationsstämpel från K-Designs. Det finns också en liten ficka där man kan stoppa in en slant eller ett presentkort.



Varmt tack för besöket, ha en alldeles fantastisk dag!


12 kommentarer:

  1. Så himla läckert kort!
    Gillar motivet och alla dina härliga dekorationer!
    Önskar dig en riktigt bra vecka!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Så urläckert kort i härliga färger :)

    SvaraRadera
  3. Härligt litet kort i rasande snygga färger! Fin färgläggning precis som vanligt och så en kul vikning på det... topp-kort från dej. IGEN! *S*

    Ha en underbar vecka med mycket tid för kreativitet!

    SvaraRadera
  4. Lyckliga du som är med i K Designs designteam :-)... Superfina saker hittar jag här :-)... Alltid kul med ny inspiration :-).

    SvaraRadera
  5. Så läckert!!! Motivet är såå snyggt färglagt!!!
    Och småuddarna är bara såå bra :)
    Jättesnyggt med den svampade bakgrunden.
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart fint kort som du visar idag.. Ja, den vikningen är ju verkligen effektfull.. Smart med en liten ficka också för en liten present.. Stämpelmotivet är som vanligt helt perfekt färglagd.. Du är så duktig.

    Ha en fortsatt trevlig vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Åhhhh så fint och härligt kort!! Nu vart jag ju jättesugen på att leta fram mina gamla TPS motiv...!

    Kram, Åsa

    SvaraRadera
  8. Snyggt kort!
    Fina färger och dekorationer,
    gillar den stämpeln, min är nästan oanvänd
    men det kanske är dags att använda den.
    Tuff vikning och ditt gula "arbete" bakom
    motivet är så snyggt och fångar ens blick.
    Ha en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Eine sehr schöne und so wunderbar dekorierte Karte, Kristina, ich bin begeistert!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!