torsdag 28 februari 2013

Till en pensionär

Färgsprakande och glatt ska det vara när den efterlängtade pensionen äntligen uppnåtts! Till detta kort har jag använt K-Designs läckra ark Together In Colors tillsammans med vit och svart cardstock.


Stämpelmotivet kommer från Make It Crafty och det har jag stämplat upp det två gånger och byggt ihop dem. Ett av motiven har jag färglagt med Promarkers och sedan klippt ur delar av det och fäst ovanpå det ofärgade motivet. Min tanke är att det ska symbolisera att livet blir ljusare och färgrikare när pensionens glada dagar inträder.

Denna mysiga textstämpel kommer liksom designarket från K-Design. Stämplad med VersaMark på Vellum och varmembossad med svart, glittrigt pulver.



Varmt tack för titten, ha en härlig dag!

6 kommentarer:

  1. Så härligt kort. Precis som du beskriver, ljust och fint. Gillar pappret, har så snygg blandning av färg o mönster. Snyggt med 3D effekten av greverket. Ha en bra dag.
    kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina!

    Vilket underbart kort att få när man ska gå i Pension! Värkligen ljuvligt och som vanligt älskar jag Kdesigns fina textstämplar!! Och vad fint att stämpla den på vellum och embossa den! Då står ju texten ut så snyggt och får ett lyft från kortet. Den fina Spellis ramen är ju ochså så fin. Jag har den också och jag tycker jäte mycket om den!!

    Hoppas du får en bra dag i dag! Många kramar från Sandra!

    SvaraRadera
  3. Underbart kort!! Lite vårkänsla över det. Speglar nog hur många ser på pensionen. Att det ska bli skönt att få lata sig.. ;)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Men såå vackert kort, du är ju otrolig :)
    Såå fin text och gillar hur du gjort med stämplarna, snyggt!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!