lördag 23 mars 2013

Påskkort med Tilda

Påsken är ett härligt vårtecken oavsett hur mycket snö som behagat försvinna från marken. Dessutom är jag galet förtjust i att leka med pasteller och färg i möjliga och omöjliga kombinationer, så detta blir garanterat inte årets sista påskkort. =)

Allt material, med undantag för text- och bakgrundsstämpeln, kommer från Kristinas Scrapbooking-butik:

De matchande designarken i gröna toner är ett kit från Reprint.


Tilda with chicken end egg är färglagd med Promarkers. De sommarlätta molnen och den jordfärgade marken har jag "svampat" fram med distress ink. Påskliljor och gräs som Tilda står bland är en stämpel från Make It Crafty.


De mumsiga äggen är urklippta från ett designark från YouDo.


Textstämpeln är från K-Designs (efter mitt lilla rim) och är varm-embossad med glittrigt, brunt pulver.

De vackra och snirkliga kanterna på kortet är en underbar spellbinder från D-Lites (Flourish Trim).



Varmt och hjärtligt tack för ditt besök, ha en härlig lördag!

11 kommentarer:

  1. Gulligt påskkort, och så fint färglagt.

    SvaraRadera
  2. God morgon!!
    Hoppas solen lyser på dig oxå, här är det kallt nästan - 10 grader men solen lyser så underbart utanför fönstret. Barnen sover och endast 4:an "pratar" bakom mig........så underbart med sådana här lugna mysiga helgmornar =)

    Detta var nog det finaste påskkort jag sett!!! Dina färger du valt till det riktigt smälter in i varandra, att göra moln så där som du gjort var evigheter sedan jag gjorde men jäklars vad snyggt det är!
    Du ger mig sådan lust att lära mig färglägga så du anar inte =) men jag ser ju direkt att vi använder pennorna sååå olika på det lilla jag försökt färglägga....måste komma på hur du gör,fniss. Jag hoppas mina pennor kommer nu innan de röda påskdagarna....tog någon vecka sist och hoppas att det inte tar längre tid nu.
    De utklippta äggen gjorde sig verkligen snyggt där, gav helheten åt kortet tycker jag. Det är oftast någon sak på ett kort som gör att kortet känns "färdigt" och här känner jag att utan de äggen hade det fattats något där i hörnan, tror du förstår vad jag menar =)
    Ibland kan jag dock känna just detta att "det fattas något" på mina kort och då är de just de korten jag inte blir helt nöjd med.
    Hoppas du får en fin, lugn, mysig, solig och underbar helg!
    kramar från mig

    SvaraRadera
  3. Sikke et fint kort. Dejlige friske farver.

    SvaraRadera
  4. Superläckert kort du gjort!!
    Härliga vårfärger som vi längtar efter att få se i verkligheten!!
    Och väldigt tjusigt målat..:-)

    De snirkliga swirlarna i sidorna var så fina..och gjorde sig så bra på kortet!

    Önskar dig en härlig lördagskväll!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Åhhhh ett sånt helt underbart fint Påskkort och helt fantastiskt tjusigt färglagt

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  6. WOW!
    Snyggt kort och vilka härliga
    färger du har använt.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men åh, vilket härligt påskkort. Som en liten karamell i sig med alla glada färger! Supersnyggt. Gillade sidan på kortet lite extra mycket, blev en snygg extra detalj! Hoppas du får en lika trevlig påsk som den som du skickar detta kort till säkert får!

    SvaraRadera
  8. Vackert kort med härligt påsktema. kram bibbi

    SvaraRadera
  9. Jättefint kort som verkligen får mej att längta efter sol och vår!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Underbart fint påskkort!! Härligt med de våriga färgerna, och underbar liten Tilda på! Så fint med swirlarna som ramar in.. Kul textstämpel också..

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Eine bezaubernd schöne Osterkarte! Die D-Lites an den Seiten sind eine sehr schöne Idee, Kristina!
    Liebe Grüße, Bärbel

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!