måndag 22 april 2013

Flasktag i steampunk-stil

Jag har funnit en favorit att använda i pysselverkstaden - Inka Gold! Det finns för övrigt numera även hos K-Designs till ett toppenpris. Det fungerar att färga in alla möjliga material med, t o m metall. Idag tänkte jag visa vad jag hittat på med Inka Gold:

Till tagen har jag använt en hel hög med dies från Tim Holts, spellbinder med kugghjul samt en embossfolder med kugghjul till bakgrunden. Ett gäng med flingkartonger fick bidra med material till det utstansade. Den läckra charmen med dödskallarna hittade jag hos Moa Pyssel för en kort tid sedan.

Vingarna har jag varm-embossat med grovkornigt, guldfärgat pulver.
Textstämpeln kommer från My PhunnyFace.

Kedjan som jag hängt i dödskalle-charmen kommer från K-Designs liksom de lila pearlsen som utgör ögon.

Tusen varma tack för besöket, ha en skön dag!

7 kommentarer:

  1. grymt gjort, du e så himla påhittig.
    Älskar det du gör.

    SvaraRadera
  2. Alltså den stora gröna döskallen diggade jag = hur cool som helst!!
    denna är superläcker med alla utstansade, färgeffekter och charms = full pott från mig =)
    Så roligt att göra något annat än gulligt och romantiskt ibland, det är du duktig på att variera!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  3. Hur läcker som helst!!! Har länge varit sugen på att testa Inka gold och satt precis i veckan o letade lite var jag kunde beställa det :) Tack för tipset!
    Och tack för kommentaren hos mig :)
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Hej verkligen super snyggt!

    Kul att se dig använda dig av inkaguld har funderat vad man ska kunna ha det till. Det var så fränt och som vanligt har du så mycket fina detaljer med både vingar och kugghjul.

    Ha det så bra kramar från Sandra ♡

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!