måndag 8 april 2013

Lila och brunt till mor

Kylan tittar förbi oss jämtlänningar igen och ni må tro att man vaknar till när plusgrader plötsligt övergått till -14 grader, brrrr. Typiskt aprilväder...ena dagen vår och nästa vinter igen. Jag har tjuvstartat lite inför morsdag och visar idag ett enkelt kort med vintagestuk:

Basen är skimrande cardstock i lila och designarket kommer från Graphic 45. Textstämpeln från K-Design vilar på en ram från Marianne Design.

Denna eleganta donna är en stämpel från Kenny K och den har jag färglagt i sepia-toner.

De bruna blommorna har jag färgat in med metallic rub från Viva Color, en superrolig produkt som jag kommer att kladda massor med framöver.


Ha en riktigt skön måndag och hjärtligt tack för titten!

5 kommentarer:

  1. Vackert kort passande en mor :) Snygga färger tillsammans med färgläggningen på damen och snyggt blomarr.
    Här har varit kallt ute + 1,5 grad med bar några solglimtar, brrr säger jag oxå.kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Flott kort i skön stil! Snyggt hur du har klippt ut och sen monterat motivet på 3D-kuddar!

    Vi har verkligen aprilväder, vi med, men jag längtar till vår och värme!

    SvaraRadera
  3. Fasiken vad snyggt du färglagt det där motivet = makalöst och vrålsnyggt!!!! Är det verkligen dina promarkers som kan göra sånt underverk på stämplar =) Tycker verkligen stämpeln var urläcker oxå = habegär =)
    snyggt kort med så fina detaljer, din die som texten sitter på gillade jag!!
    .......nu närmar det sig....och snart blir du lika lastgammal som mig,fniss =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. ÅHH WOOW såå himla läckert kort och vilken fantastisk färgläggning, blir ju alldeles stum, supersnyggt!
    Ojoj vad jag missat massor nu när jag varit nere i en scrapsvacka, men nu har kikat runt i din blogg lite på det jag missat och jisses vad man får mycket inspiration och massa härliga idér, Tusen tack för all härlig inspiration och allt man får njuta av här hos dig ;)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  5. Läckert och fint kort med en tuff brud :)
    Det blev riktigt snyggt med lila till.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!