lördag 20 april 2013

Tilda i rosa och gult

Idag visar jag ett romantiskt morsdagskort:

Basen till kortet är ljusgul cardstock och i lager på lager med det ljuvliga designarket Love från K-Design.

Tildan är en stämpel från Magnolias nyårskollektion, men lite bubbel passar ju perfekt även till morsdag! Eftersom jag sällan målar med mina rosa Promarkers så fick jag testa fram en passande kombination av toner. Om någon vill testa så hittar ni den (och flera andra kombinationer) här.


Textstämpeln är mitt eget lilla rim och den hittar ni hos K-Designs. Varm-embossad med svart, glittrigt pulver och VersaMark. Bakom testen har jag "svampat" med distress ink Mustard Seed och Shabby Shutters. Ramen som stämpeln vilar på är en ny die i min samling och den kommer från tillverkaren Marianne Design. Hahahaha...den kommer att vara med på varenda kort jag skapar under en lång tid misstänker jag. =)

Det gulorangea satinbandet och de rosa pearlsen är från K-Designs butik.
Blommorna är en blandad kompott från Kristinas Scrapbooking.



Tusen tack för besöket, ha en fantastisk dag!

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort. Underbart dekorerat i ljuva färger. Du är dessutom jätteduktig på att färglägga. Stämpeln är fin, får nog investera i en sådan .
    Ha en fin helg
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort. Underbart dekorerat i ljuva färger. Du är dessutom jätteduktig på att färglägga. Stämpeln är fin, får nog investera i en sådan .
    Ha en fin helg
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Hej Kristina!

    Vilket underbart fint morsdag kort du visar oss i dag!! Helt otroligt fin och som vanligt älskar jag Kdesigns fina texter!! Den fina ovalen som du använt som ram runt kortet är så vacker. Kommer troligen att köpa den i framtiden till mig skjälv ;) Står på min önskelista helt klart.

    Hoppas du får en trevlig helg många kramar från Sandra!

    SvaraRadera
  4. Rosa och gult är ju riktigt snyggt tillsammans o visst passar nyårs Tilda även vid andra högtider. Ja snart är det Mors dag o sommaren runt hörnet. Här har varit drygt +10 grader omycket sol idag, så härligt. All snö borta o med det översvämningar o tågproblem. Tur man har en gubbe som kan skjutsa till jobbet, lite skönt att komma från dörr till dörr. Önskar dej en fortsatt trevlig helg. kram bibbi

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!