måndag 22 juli 2013

Fågelholk/korg

Hos Moa Pyssel pågår en sommarutmaning där man ska skapa med denna bild som inspiration:


Bilden är så läcker att jag inte kunde låta bli att göra ett försök. =) Jag valde att fånga upp färgerna, swirlarna och de fjäderbeklädda varelserna:

Jag har skurit ut en cirkelformad, tjock bit med chipboard som jag har som botten. Den rosa cardstocken torrembossade jag i folder och färgade kring öppningen med lavaröd Inka Gold. 


Den söta pippin sitter på en alldeles riktig liten pinne, infärgad med lavaröd Inka Gold.

Den bedårande charmen hittar man hos Moa Pyssel. Den har fått en liten omgång med rosa Inka Gold.

Tusen tack för besöket, ha en underbar dag!

5 kommentarer:

  1. Sååååå himlans fint och helt klart att jag bara måååste skaffa såna dära små burkar med InkGold ;- ))

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Vad kul att du oxå gav dig på denna sommarutmaning =) Visst är det en superläcker tavla man skall inspireras av =)Det syns lång väg att du inspireras av alla härliga färger för du har skapat en så fräck och underbar liten presentpåse/ask! Så sött med det ustansade och roligt att det ligger lite gräs där i till den lilla fågeln,fniss. Du har som alltid känsla för de där små detaljerna!
    Lycka till med ditt fina bidrag!!!
    Ja, jag kan inte minnas när jag haft så här fint väder på någon semester, det har varit kanon precis varje dag = vilken lycka =) Fy då, ni har ju inget vidare väder hos er, hoppas sommarsolen letar sig fram till er oxå....om inte nu så i alla fall tills det är din tur för lite ledighet!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Men åh så underbart fin!! Så färgglad och vacker! Gillar alla fina detaljer som swirls och den söta fågeln! Och så läckert det blev med inka gold på din charm, jättefint!!
    Tack för att du deltar i Moa pyssels sommartävling!
    Och tack för att du påminde mig att jag glömt att lägga in de här fina charmsen i butiken, hihi.
    kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastisk alster! Älskar färgerna och det otroligt kreativa skapandet!
    Underbar tolkning av min gamla tavla!
    :-)
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera
  5. Hi hi! Vad kreativt! Jag älskar det. Och ärligt, varför har inte alla scrappare inkagold!??
    Vad kul att du vill delta i Moas utmaning, lycka till!!

    Linda/papermum

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!