2021-01-16

Påskkort med "Carrot Castiel"

Än dröjer det innan våren vaknar till liv under det tjocka snötäcket här i södra Norrland. Men jag har tjuvstartat våren lite här på pysselfronten! Den här söta påskkaninen ritade jag för en tid sedan och den finns nu som digital stämpel i shoppen

Kortet är skapat med vit cardstock som bas och är dubbelvikt till 15x15 cm. Bakgrunden med gräset och den orangeskimmrande himlen har jag målat direkt på kortet med makeup-svampar som jag duttat Distress Inks på. Innan jag monterade fast Carrot Castiel med dubbelhäftande 3D-kuddar så droppade jag lite Glimmer Mist över bakgrunden. Den skojiga texten medföljer givetvis när man köper den digitala stämpeln.




De söta knapparna i orange hittar du också i shoppen. Den lilla gröna fjärilen är ett klistermärke som jag klistrat på cardstock för att få stadga och sedan klippt ut längs med linjerna. Fjärilen har jag fäst med dubbelhäftande 3D-kuddar för att skapa en upphöjd effekt.

Så här ser omslagsbilden till den digitala stämpeln ut:


Hjärtligt tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I really appreciate comments!