2021-01-05

Hälsningar från Storsjöodjuret!

Jag fullkomligen älskar myter, sci-fi, magi och sagoväsen! Självklart har jag därför ritat ett Storsjöodjur, "jämtlandstös" som jag är. 

Personligen har jag inte själv mött denna amfibiska best, men jag anser ändå att den är väl värd att få lite plats i scrapbooking- och kortmakerivärlden. Storsjöodjuret finns nu som digital stämpel och har fått namnet "The Great Lake beast". Jag har tecknat Storsjöodjuret i en avslappnad position över Storsjön, med de friska fjällen som vindskydd och bland mogna hjortron som gyllengula strålar i kapp med solen.
Det handgjorda kortet med Storsjöodjuret och även den digitala stämpeln hittar du i förstås i ScrapSaligs shop (www.scrapsalig.com). Jag valde, inte helt oväntat, att hålla mig till Jämtlandsflaggans färgskala för att ingen ska förväxla det här monstret med t ex Nessie i Loch Ness, (Skottland). 

På produktbilden nedan ser du hur stämpeln ser ut, både versionen med färg och den med svartvita linjer. Texter som passar utmärkt för ett Storsjöodjur har jag givetvis också skapat!

Klarblå cardstock och glittrande grönt papper hittar du I shoppen. För att skriva ut den digitala stämpeln har jag använt ColorCopy-papper.

Hjärtligt tack för besöket!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I really appreciate comments!